اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ورود جدی دادستان ها به جرایم فضای مجازی

رئیس دادگستری استان تهران گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم به تخلفات فضای مجازی ورود می کند و نیاز است که با اشراف و جدیت نسبت به این فضا پیگیری های قضایی انجام شود.

ورود جدی دادستان ها به جرایم فضای مجازیغلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت:فضای مجازی فضای گسترده ای است که فعالیت های زیادی در آن انجام می شود اما در این فضا متاسفانه در کنار بهره برداری های مثبت، جرایم فراوانی هم شکل می گیرد.

وی افزود:همان گونه که مرجع قضایی کشور در جرایمی که در فضای حقیقی و کوچه و خیابان اتفاق می افتد، بی توجه نیست، نسبت به جرایمی هم که در فضای مجازی رخ می دهد به هیچ وجه بی تفاوت نیست و برای رسیدگی به آنها ورود کرده است.

رئیس دادگستری استان تهران با بیان اینکه رسانه ای شدن برخی از پرونده های فضای مجازی مانند پرونده موسوم به کانال های تلگرامی بیانگر این است که مرجع قضایی نسبت به تخلف هایی که در این فضا رخ می دهد حساسیت های لازم را دارد، گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم به تخلفات فضای مجازی ورود می کند و البته نیاز است که با اشراف و جدیت نسبت به این فضا پیگیری های قضایی انجام شود.

اسماعیلی تصریح کرد:تخلفات فضای مجازی آنقدر مهم است که دادسرای ویژه جرایم رایانه ای تشکیل شده است و در دادستانی کل هم یکی از معاونان دادستان کل صرفا به مسائل فضای مجازی رسیدگی می کند و در دادسراهای مراکز استان، یکی از معاونین دادستان ها متولی رسیدگی به جرایم حوزه فضای مجازی هستند.

او با بیان اینکه در فضای مجازی مانند فضای حقیقی جرایم مختلفی رخ می دهد،گفت:قوه قضائیه در فضای حقیقی نسبت به جرایم مرتبط با امنیت کشور، مسائل اخلاقی و روانی جامعه و جرایم مواد مخدر و روانگردان ها حساس است و این جرایم در هر شرایط و فضایی که رخ دهد دستگاه قضایی وظیفه دارد برای رسیدگی به آنها ورود جدی داشته باشد.

رئیس دادگستری استان تهران گفت:پیگیری برخی از جرایمی که در فضای مجازی رخ می دهد مانند انتشار تصاویر خصوصی و نشر اکاذیب نیاز به شاکی خصوصی دارد، اما جرایم مرتبط با امنیت عمومی کشور و حوزه عفت و اخلاق جامعه ، قاچاق انواع کالا، انسان و مواد مخدر،مرجع قضایی به ویژه دادستان ها به عنوان مدعی العموم بدون شکایت شاکی خصوصی ورود پیدا می کنند.

انتهای پیام/

قوه قضائیه نسبت به جرایم فضای مجازی بی تفاوت نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار