دستگیری 203 متخلف شکار و صید حیات وحش در آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان در سه ماهه دوم سال جاری 203 متخلف شکار و صید حیات وحش را دستگیر کرده است.

دستگیری 203 متخلف شکار و صید حیات وحش در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حمید قاسمی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: این تعداد متخلفان صید و شکار با تشکیل 140 پرونده به مراجع قضایی معرفی شده اند .

وی افزود: از این متخلفان بالغ بر 186 میلیون ریال از بابت ضرر و زیان به محیط زیست وصول و به خزانه واریز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد: بیشترین تخلف مربوط به تخریب محیط زیست با 73 مورد بوده است و در این مدت ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، با 39 مورد تعلیف غیرمجاز و ورود احشام بدون مجوز قانونی به داخل مناطق حفاظت شده کاغذکنان، سهند، عجب شیر، بناب، ورزقان و ارسباران برخورد قانونی کرده اند.

وی ادامه داد: با 34 مورد آلودگی محیط زیست (کشتارگاه‌های دام و طیور،مرغداری،سوزاندن ضایعات ومعادن) برخورد قانونی شده است.

قاسمی افزود: در سه ماهه دوم سال جاری 38 مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت و آزاد گزارش شده که با حضور به موقع محیط بانان اطفاء شده است.

وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی که حفاظت محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند، اظهار کرد: امیدوارم با فرهنگ سازی و تلاش مردم و مسئولان در خصوص حفاظت محیط زیست گام های موثری برای رسیدن به توسعه پایدار برداریم و از مردم عزیز استان در خواست داریم در صورت مشاهد هر گونه تخلف زیست محیطی اعم از شکار و صید، مراتب را با شماره تماس چهار رقمی 1540 و 1812 به این اداره اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ش

برخورد قانونی با 34 مورد آلودگی محیط زیست استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.