سرخس بالاترین نرخ رشد بیکاری در استان خراسان رضوی را دارد

فرماندار سرخس گفت: روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان کار به ادارات دولتی هستیم و شهرستان ظرفیتی برای پاسخگویی به متقاضیان کار ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسین سنجرانی فرماندار سرخس در جلسه شورای اداری این شهرستان با تأکید بر اینکه ظرفیت شهرستان سرخس قابل‌ مقایسه با گذشته نیست گفت : اعتبارات شهرستان سرخس در حوزه تملک دارایی، استانی، مدیریت بحران و اعتبارات ملی در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: باوجوداینکه شرایط برای ایجاد اشتغال پایدار در سرخس فراهم است، اما بااین‌حال سرخس بالاترین نرخ رشد بیکاری در استان خراسان رضوی را دارد و باید گام های اساسی برای اشتغال پایدار  برداشته شود .


فرماندار سرخس با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلفی در آستان قدس رضوی برای پیگیری مشکلات این شهرستان  ایجاد شده است، افزود: امیدواریم با سفر تولیت معزز آستان قدس به این شهرستان ، پیگیری‌ها و اقداماتی که صورت گرفته عملیاتی و اجرایی شود.


وی گفت: آستان قدس رضوی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس سرمایه‌گذاری کرده است و تا ۵ هزار میلیارد تومان دیگر امکان سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد.

سنجرانی ادامه داد: با پیگیری هایی که با پارک علم و فناوری خراسان انجام شده است به‌زودی شعبه‌ای از این پارک در سرخس ایجاد می‌شود تا زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهرستان برای توسعه اشتغال فراهم شود.


فرماندار سرخس افزود : 38 درصد مردم شهرستان سرخس در بخش کشاورزی، ۵۴ درصد در بخش خدمات و ۸ درصد دیگر نیز در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

انتهای پیام// م.ر

 

صحبتهای فرماندار سرخس در مورد بالا بودن بیکاری در این شهرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار