اواسط سال آینده؛

بهره برداری از فاز نخست پروژه قطار شهری اهواز

عضو شورای شهر اهواز زمان بهره برداری از فاز نخست پروژه قطار شهری این کلانشهر از 3 راه فرودگاه تا مصلی را اواسط سال آینده اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین حیدری، عضو شورای شهر اهواز با اشاره به پروژه قطار شهری این کلانشهر بیان کرد: 10 سال از آغاز این پروژه می‌گذرد، اما متاسفانه به علت نبود توانایی در عمل دولت و شهرداری به تعهدات خود، روند پیشرفت آن بسیار کند است.

وی اذعان داشت: براساس قانون ساماندهی ریلی درون‌شهری 50 درصد هزینه مترو در کلانشهرها را دولت و مابقی آن را شهرداری‌ها باید پرداخت کنند، اما پروژه قطار شهری اهواز در طول این سال‌ها صرفا نزدیک به 500 میلیارد تومان توانسته اعتبار دریافت کند که میانگین سالی 50 میلیارد تومان است.

حیدری اعتبار اتمام پروژه قطار شهری اهواز را 3 هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اگر کمک‌‌های دولت و شهرداری به این پروژه به همین روند پیش برود و تأمین منابع مالی سالی 50 میلیارد تومان باشد نزدیک به 30 سال به طول خواهد انجامید.

عضو شورای شهر اهواز با بیان این‌که دولت باید توجه کند و شهرداری نیز بتواند سهم خود را پرداخت کند، اظهار داشت: پروژه قطار شهری اهواز در مجموع و 4 فاز، 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز نخست آن از فرودگاه تا مصلی نزدیک به 60 درصد فیزیکی دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اخیرا بانک مرکزی مجوزی مبنی بر فروش اوراق مشارکت را به شهرداری اهواز داده که 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت را شهرداری اهواز به فروش برساند و 50 درصد آن سهم دولت و مابقی سهم شهرداری است.

حسین حیدری افزود: شرکت کارگزاری حاضر شده اوراق مشارکت را خریداری کند تا این پول فراهم شود و فاز نخست آن با این اعتبار و تعهد دولت که در سال جاری 80 میلیارد تومان است را بتوانیم از 3 راه فرودگاه تا مصلی با فروش اوراق، اعتبار دولت و 80 میلیارد تومان سهم شهرداری طبق قول مدیرعامل سازمان قطار شهری تا نیمه 97 بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/گ

بهره برداری از فاز نخست قطار شهری تا سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.