معاون دادگستری گلستان:

پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائی در استان افزایش یافت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان با بیان اینکه تهدید ۱۱ درصد و توهین بر علیه افراد ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش داشتیم، گفت:پرونده حقوقی افزایش یافته که چک و مطالبه طلب از جمله این جرائم به شمار می‌رود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی صبح امروز در نشست مسئولان دستگاه‌های قضائی با ائمه جمعه استان گلستان اظهار داشت: سرقت مستوجب تعزیر در سال ۹۲ نزدیک به ۷.۴ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۳۹۴ افزایش سرقت مستوجب تعزیر و ضرب و جرح داشتیم و در سال ۱۳۹۵ ترتیب وقوع جرائم حفظ شده، اما کاهش جرائم را شاهد بودیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: در شش ماه نخست ۹۶ نسبت به شش ماه سال گذشته سرقت مستوجب به تعزیر ۱۳ درصد شاهد افزایش بودیم وهمچنین ضرب و حرج عمدی ۸ درصد کاهش و صدمه بدنی بر اثر تصادف و رعایت مقررات رانندگی نیز در رده‌های بعدی پرونده‌ها بوده است.

قاسمی با بیان اینکه تهدید ۱۱ درصد و توهین بر علیه افراد ۱۹ درصد در سال ۱۳۹۵ کاهش داشتیم، گفت: پرونده حقوقی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ افزایش داشته که چک و مطالبه طلب از جمله این جرائم به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در شش ماه سال ۹۶ مطالبه وجه ۳ درصد، وجه چک ۱.۵ درصد افزایش و طلاق توافقی ۰.۵ درصد کاهش داشتیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان تاکید کرد: استان گلستان رتبه ۱۳ سرقت مستجعل تعزیر و رتبه دوم تهدید، تخریب توهین به افراد، ضرب و جرح و کلاهبرداری را دارد.

قاسمی افزود: استان گلستان همچنین در مطالبه طلاق استان گلستان هم رتبه ۱۷ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۵ نسبت به ۱۳۹۶ در مجموع ۰.۹۴ درصد شاهد افزایش طلاق بودیم و شش ماه سال ۱۳۹۶ حدود ۲.۹ درصد طلاق در ثبت اسناد کاهش داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان تاکید کرد: پرونده طلاق ۳ درصد، طلاق به درخواست زوجین ۱۱.۵ درصد در استان گلستان کاهش داشتیم و در جمع ۹.۸ درصد طلاق در سال ۱۳۹۵ نسلت به سال ۱۳۹۴ افزایش داشتیم.

قاسمی افزود: در شش ماه ۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵، ۲.۴ درصد شاهد افزایش وارده پرونده‌های طلاق در استان گلستان بودیم.

انتهای پیام/پ

افزایش جرایم کیفری در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.