قدردانی از شاعران سوگواره ملی امام سجاد(ع)

در مراسمی از شاعران برتر سومین سوگواره شعر سراسری سجده های امام سجاد(ع) در یاسوج قدردانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  با رای هیئت داوران شعرهای آقایان حسین عباسپور از قم ،حسن پاکزاد از زنجان ،رسول سنایی از کهگیلویه و بویراحمد ،علیرضا کاشانی از رشت ،علی سلیمانی از تهران و خانمها سیده نرگس میرفیضی از قم و فاطمه فاضلی از فارس به عنوان آثار برتر معرفی و از آنان تجلیل شد.


حجه الاسلام قاسمی مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در این مراسم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت :211 شعر از سجده های امام سجاد (ع) از 108 شاعر برجسته سراسر کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده بود که با رای هیئت داوران 7 اثر به عنوان آثار برتر معرفی شد.


دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشا اسلامی استان هم گفت: هدف از برگزاری این سوگواره شناسایی استعداد شاعران آئینی ،آشنا شدن شاعران جوان با شخصیت امام سجاد (ع) و استفاده از این فضای معنوی برای ارتقاء آگاهی مردم به جایگاه و شخصیت امام سجاد (ع) است.


معاون فرهنگی هنری ستاد عالی مساجد کشور هم گفت: در آینده نزدیک کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به میزبانی استان هرمزگان برگزار می شود.


مرتضی طاهریان افزود: تاکنون حدود هزار مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.


وی یکی از رویکردها و برنامه های این ستاد را تربیت حافظان صحیفه سجادیه در کشور اعلام کرد و ادامه داد: در کشور در کنار حافظان قرآن هم اکنون بیش از 100 حافظ صحیفه سجادیه در کشور وجود دارد.

انتهای پیام/د

قدردانی از شاعران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار