فرماندار بویراحمد گفت: 10میلیارد ریال از محل از محل تبصره ۶ بند «و»بودجه برای اجرای طرح ساماندهی دفن زباله منطقه دوپشته دشتروم در این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   سید محمدکاظم نظری فرماندار بویراحمد گفت: مجری طرح ساماندهی دفن زباله در دو پشته دشتروم به مساحت 16هکتار ، شهرداری مادوان است.

مادوان از شهرهای تازه تاسیس در کنار شهر یاسوج است.

قرار است شهرداری مادوان در مدت یک ماه ،عملیات ساماندهی سایت دو پشته شامل فنس‌کشی، جاده دسترسی و ساختمان مدیریت و همچنین حفر ترانشه را انجام دهد.

شهردار مادوان قول داده است ظرف یک ماه و طبق برنامه زمان بندی شده مرحله نخست این طرح را به اتمام برساند تا مشکلات فعلی دفن زباله به حداقل برسد.

نظری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی دفن زباله دوپشته دشتروم ،تاکید کرد که اجرای این طرح علاوه بر تغییر وضعیت دفن زباله در منطقه دوپشته دشتروم بویراحمد از سنتی به مدرن و صنعتی ،بهبود شرایط بهداشتی و زیست محیطی منطقه را بدنبال دارد.

وی گفت: اجرای این طرح برای 15 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند.

فرماندار بویراحمدادامه گفت که مرحله دوم این طرح ،کارخانه بازیافت زباله در دو پشته دشتروم در آینده نزدیک ساخته می شود.
وی اظهار داشت: کارخانه بازیافت زباله علاوه بر ساماندهی زباله‌ها، کود کمپوست وتولید خواهد کرد.

محل دفن زباله منطقه دوپشته دشتروم بویراحمد در سال 1372 مکان یابی شد و تاکنون زباله‌های تولیدی شهرستان بویراحمد به ویژه شهر یاسوج بصورت سنتی در آن جمع آوری و دفن می شود.

دفن زباله تولیدی شهر یاسوج و مناطق همجوار آن در دوپشته دشتروم به اذعان سازمان های ذیربط ،مشکلات متعددی را برای محیط زیست و مردم منطقه ایجاد کرده است.

روزانه به طور میانگین 240تن زباله در منطقه دوپشته دشتروم دفن می شود که 160تن آن مربوط به شهر یاسوج و 80 تن دیگر مربوط به حومه شهر است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده 60 درصد زباله‌های تولیدی در شهر یاسوج قابل بازیافت و تبدیل به کمپوست است.

سرانه تولید زباله در کشور 860 گرم برای هر نفر است که این میزان برای هر نفر در کهگیلویه و بویراحمد یک کیلوگرم هست.

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد 130 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان بویراحمد با حدود 300 هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/ش

آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی دفن زباله دوپشته دشتروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.