رشد 50 درصدی ورود گردشگر خارجی به خراسان جنوبی

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از رشد 50 درصدی ورود گردشگر خارجی به خراسان جنوبی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رمضانی، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای شهریور امسال تاکنون که بخشی از فصل گردشگری استان سپری شده است در مقایسه با سال گذشته 50 درصد رشد ورود گردشگر خارجی به استان را شاهد هستیم.

وی افزود: در سال 92 استان پذیرای تنها 190 گردشگر خارجی بوده است در حالی که این آمار در سال 95 به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

رمضانی با اشاره به به روند رو به رشد گردشگری و ورود گردشگر خارجی به استان گفت: با توجه به اینکه مقاصد جدید گردشگری در چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته از این جهت استان خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که با توجه به اقلیم مناسب و جاذبه های طبیعی و گردشگری بکر به عنوان مقصد گردشگری مناسبی برای توریست های خارجی محسوب می شود.

وی افزود: این رشد چشمگیر ورود گردشگر به استان مرهون شرایط مناسب و امنی است که حوزه های مختلف امنیتی و در رأس آنها نیروی انتظامی باعث ایجاد آن هستند.

سردار شجاع،فرماندهی انتظامی استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در بحث توسعه ،امنیت نقش مهمی دارد،گفت: اگرمجموعه های کلان استانی وکشوری یکدست همراه وهمدل نباشند قطعا رسیدن به امنیت به این شکل مناسب کنونی مقدور نبود .

وی با اشاره به آمار مهاجرت روستاییان به شهرها در استان افزود:برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها باید برروی دو موضوع توانمند سازی روستاییان و توسعه گردشگری در روستاها کار کرد چرا که در روستاهای استان پتانسیل بسیار مناسبی در حوزه های آثار تاریخی ،بوم گردی وجود دارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد برگزاری تورهای گردشگری زرشک ،عناب وزعفران را ارائه کرد و گفت: اگر تور های خارجی در این حوزه برگزار شود به لحاظ تأمین امنیت گردشگران نهایت همکاری صورت خواهد گرفت .
انتهای پیام/ب


رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی به خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.