ارسال 450 اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از ارسال بیش از 450 اثر شعر در دو بخش شعر کلاسیک و شعر نو به دبیرخانه سوگواره ملی علمدار کربلا خبر داد.

ارسال 450 اثر به سوگواره ملی علمدار کربلا

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ علی چراغی‌پور گفت : 150 نفر از شاعران جوان و عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این سوگواره شرکت کرده‌اند، افزود: در مجموع شاعرانی جوان از 25 استان کشور در این سوگواره شرکت کرده‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام آخرین ‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره تا فردا، 25 مهرماه سال جاری است، تاکید کرد: محورهای این سوگواره در دو قالب شعر کلاسیک و نو با موضوع شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دلاوری‌ها و رشادت‌های آن حضرت به زبان فارسی، عربی و گویش‌های محلی ازجمله لری، لکی و کردی است .

وی با بیان اینکه کار داوری آثار ارسالی در تاریخ ٥ آبان و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز در ١٠ آبان سال جاری برگزار خواهد شد، افزود : چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در سال جاری تنها در رشته شعر (نو و کلاسیک) برگزار می‌شود.

چراغی پور اظهار کرد: آشنایی بیش ‌از پیش با معارف و سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ ویژه فرهنگ رفیع عاشورا، شناسایی جوانان علاقه‌مند به هنر شعر آیینی، حضور پر نشاط اعضای کانون‌های در فعالیت‌ها و عرصه‌های ادبی و هنری کشور و کشف استعدادهای برتر ادبی و هنری فعال کانون‌های مساجد از اهداف برگزاری این سوگواره است.

 

انتهای پیام/ه

 

ارسال آثار فرهنگی به جشنواره علمدار کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.