لزوم میدان دادن به بخش خصوصی در رویداد تبریز 2018

استاندار آذربایجان شرقی بر میدان دادن به بخش خصوصی در رویداد گردشگری تبریز 2018 تاکید کرد و گفت: اگر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت جدی نداشته باشد، این رویداد گردشگری نمی‌تواند نتیجه مثبتی در برداشته باشد.

لزوم میدان دادن به بخش خصوصی در رویداد تبریز 2018به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ،عصر امروز در جلسه ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز2018 لزوم تقویت تورها را برای مسافران ورودی در این سال یادآور شد و افزود : سفر خارجی‌ها را باید به سمت تور گردانی سوق داد چراکه مدیریت سفرهای انفرادی به شدت مشکل است .


استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید به ازای جذب هر گردشگر رقم تشویقی برای تورگردان‌ها در نظر بگیریم تصریح کرد: کار بیش از 95 درصد تورگردان‌های ایرانی، بردن تور به خارج از ایران است ولی باید این تورها به سمتی سوق دهیم که با ارائه طرح‌های تشویقی گردشگران خارجی را به ایران بیاورند.


وی با اشاره به اینکه 760 میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری آذربایجان شرقی شناسایی و معرفی شده است گفت: باید بتوانیم با کمک نمایندگان مجلس و هیئت دولت اعتبار مناسبی برای تبریز2018 در قالب بودجه 97 جذب کنیم.


وی در همین باره افزود : اغلب طرحهای سرمایه گذاری تا زمان برگزاری رویداد تبریز2018 نمی‌رسند و باید در حوزه نرم افزاری فعالیت‌ها را گسترش داد چراکه با هزینه کم دستاوردهای زیادی دارند.


استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی که زمان کمی تا 2018 داریم، باید تکمیل مرکز همایش‌های بین المللی در اولویت تکمیل طرح‌های عمرانی 2018 باشد گفت: باید بودجه تکمیل این مرکز را تامین شود و تا دوماه آینده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.
خدابخش همچنین از دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی خواست با مذاکره با سازمان مرکزی خود در تهران، جلسات و همایش‌های بین المللی خود را در تبریز برگزار کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اینکه در زمینه جاده ابریشم جهت معرفی صنعت و تجارت استان، گردشگری حلال و بوم گردی برای 2018 برنامه ریزی می‌شود گفت: تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری را بیش از پیش به مهمانان استان معرفی کنیم.


آبدار با اشاره به آمار گردشگران ایرانی و خارجی وارد شده به استان گفت: امسال بیش از 4.5 میلیون نفر گردشگر داخلی و بیش از 461 هزار نفر گردشگر خارجی به استان سفر کرده اند و پیش بینی میشود تا پایان سال 550 هزار گردشگر خارجی دیگر هم به استان سفر کنند.


وی با اشاره به اینکه تعداد هتل‌های ستاره دار استان از 27 هتل در سال 94 به 33 هتل در سال 96 رسیده است گفت: در حال حاضر 8 هزار تخت اقامتی در استان داریم که تا پایان 97 با مجوزهای صادر شده به 13 هزار تخت می‌رسد.


مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز نیز با بیان اینکه فرودگاه تبریز سومین فرودگاه بین المللی ایران برای صدور ویزای الکترونیکی است افزود: تمام گردشگران و تورگردان‌ها می‌توانند به صورت گروهی و فردی از طریق اینترنت ویزا را ثبت نام کرده و در فرودگاه تبریز و در بدو ورود ویزا را دریافت کنند.


اسماعیل بابایی در همین حال تاکید کرد امکانات موجود در فرودگاه برای تسریع در صدور ویزای الکترونیک کافی نیست و باید در آستانه رویداد گردشگری تبریز2018 و افزایش گردشگران ورودی به استان امکانات صدور ویزای الکترونیکی افزایش یابد.


وی همچنین با انتقاد از اینکه برنامه مدون برای دعوت از میهمانان بین المللی افتتاحیه تبریز2018 نداریم یادآور شد: میهمانان خارجی باید چند ماه قبل از مراسم افتتاحیه این رویداد گردشگری از طریق سفارتخانه‌ها دعوت شوند تا در برنامه سفر خود بگنجانند.

انتهای پیام/خ

شهر تبریز در سال 2018 پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار