در خطبه های نماز جمعه فارس؛

دوران گفتاردرمانی و وعده درمانی تمام شده است

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به مشکلاتی چون بیکاری و قاچاق گفت: دوران گفتاردرمانی و وعده درمانی تمام شده و اکنون زمان آن است که مسئولان وارد میدان عمل‌گرایی شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام مرادی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه اشتغال از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود، گفت: رونق تولید و مبارزه با قاچاق دو امری است که برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دوران گفتاردرمانی و وعده درمانی تمام شده است، گفت: مسئولان باید وارد میدان عمل‌گرایی شوند و باید بدانند هر چند جنگ نظامی رخ نمی‌دهد اما مسائلی مهم‌تر از جنگ وجود دارد که باید به آنها توجه و رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به رخدادهای هفته گذشته افزود: همه اقشار جامعه جواب اباطیل و یاوه‌گویی‌های ترامپ را دادند و سپاه پاسداران نیز پیش از همه جواب قاطعی به آمریکا داد و گفت اگر دست از پا خطا کنید با 180 پایگاه آماده با شما برخورد می‌کنیم.

مرادی بیان کرد: این حرکت شجاعانه و واکنش مردم ترامپ موفق نشد که نقشه خود را عملی کند، اما اینکه ایران را حامی تروریست بخواند توهین به همه مردم است و مردم ایران نیز همیشه جواب یاوه‌گویی‌های امریکا را داده‌اند.

وی با اشاره به رهمنودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد: حضور به موقع مردم، رهنمودهای مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و نظامی تاکنون سبب شکست نقشه‌های دشمن شده اما نباید دشمن را دست کم گرفت و باید همیشه هوشیار بود.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به آنچه در کشور میانمار می‌گذرد، تصریح کرد: مسلمانان میانمار از حقوق طبیعی زندگی محروم هستند و تاکنون 540 هزار آواره شدند که دولت بنگلادش اعلام کرده 10 هزار نفر کودک بدون سرپرست هستند.

مرادی با اشاره به حوادث یمن نیز گفت: مردم مسلمان یمن نیز در سختی هستند و 10 میلیون نفر از یمنی‌ها تنها یک شبانه‌روز وعده غذایی دارند آن هم با وجود شیوع بیماری وبا، از مردم مسلمان ایران می‌خواهم که از براداران و خواهران مسلمان خود در یمن و میانمار حمایت کنند و کمک‌های خود را از طریق نهادهای مسئول به دست آنان برسانند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از خانواده‌ها منکر فراوان شده است، گفت: باید امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفت و بسیاری از اتفاقاتی که امروز در خانواده‌ها می‌افتد به دلیل گسترش فضای مجازی است.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه دسترسی آسان به اینترنت و فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، تصریح کرد: فضای مجازی باید توسط خانواده‌ها مدیریت شود و وسیله‌ای برای گسترش ارزش‌های اسلامی و اخلاقی باشد نه منکرات.

مرادی با بیان اینکه باید جوانان را از ایستگاه تعقل به ایستگاه تعبد دعوت کرد، گفت: منطق، موعظه و استفاده احسن از ابزار موجود سه راهی است که می‌توان امربه معروف را گسترش داد البته باید توجه داشت که حرمت انسان‌ها در امربه معروف و نهی از منکر حفظ شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار داشت: اول صفر مصادف با ورود اهل بیت به شام است که امام سجاد با خطبه خود 7 ویژگی اهل بیت را مطرح و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سالگرد شهادت مصطفی فرزند امام (ره) در سال 56 و لایحه کاپیتولاسیون در سال 43 گفت: شهادت حاج مصطفی به فرموده امام از الطاف خفیه بود که منجر به اوج گیری و پیروزی انقلاب شد و اعتراض امام به لایحه کاپیتولاسیون نیز سبب بیداری علمای اسلام و شروع نهضت شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتهای پیام/ر

دولت دوازدهم باید به دنبال حل مشکلات  باشد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.