خسرونیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

کاهش یکباره تعرفه برخی از گروه‌های پزشکی

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: کاهش تعرفه‌های پزشکی تاثیر منفی بر حوزه سلامت کشور دارد و پزشکان جوان را از نظر مالی دچار مشکل می‌کند.

کاهش یکباره تعرفه برخی از گروه‌های پزشکیایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برخی گروه‌های پزشکی مانند بیهوشی،‌ قلب،‌ رادیولوژی به جای افزایش تعرفه هر ساله، متاسفانه مورد کم لطفی واقع شده و تعرفه پزشکی شان کاهش پیدا کرده است و همین مسئله باعث بروز عوارض بدی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان جامعه می‌شود.

 وی بیان کرد: طی 50 سال کار طبابتم‌ کاهش تعرفه پزشکی نسبت به سال قبل  سابقه نداشته است اما بروز این مسئله باعث می‌شود تا پزشکان جوان متضرر باشند و  یکباره در‌آمدشان نصف  و گرفتار  مسائل مالی شوند.

 خسرونیا ادامه داد: وقتی مسئولان یکباره تصمیم می‌گیرند تا تعرفه‌ها را کاهش دهند این کار ضربه سنگینی به پزشکان کشور وارد می‌کند و حوزه سلامت و بهداشت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بدهی زیاد بیمه‌ها به پزشکان و داروخانه‌ها

 وی عنوان کرد: متاسفانه مدت زیادی است که طلب داروخانه‌ها،‌ بیمارستان‌های خصوصی و پزشکان پرداخت نشده و پزشکی که یکسال کار می‌کند به دلیل مسائل مالی و هزینه‌های زندگی دچار مشکلاتی می‌شود.

 خسرونیا تاکید کرد: معتقدم نباید به مالیات پزشکانی که از سن بالایی برخوردارند، اضافه شود اما در برخی اوقات مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند.

 وی یادآور شد: باید احترام به جامعه پزشکی بازگردانده شود و بسیاری از پزشکان از وضعیت کاری و دستمزدشان راضی نیستند و این مسئله سبب بروز  مشکلاتی در حوزه سلامت کشور می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار