کاهش ولادت و افزایش فوت در آذربایجان غربی

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی از کاهش ولادت و افزایش فوت در مدت شش ماه نخست سال جاری در استان خبر داد .

محمد حیرت انگیز مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  گفت :در شش ماهه نخست سال جاری  34 هزار و 114 مورد  ولادت در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده است که از این تعداد 16 هزار و 440 مورد نوزاد دختر و 17 هزار و 674 مورد نوزاد پسر است .

وی با بیان اینکه میزان ولادت ثبت شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 3/2 درصدی را نشان می دهد ، اضافه کرد : نرخ ولادت  شش ماه نخست سال جاری در استان برابر 20/7 در هزار می باشد که بیشترین نرخ ولادت مربوط به شهرستان پیرانشهر 27/3 در هزار و کمترین نرخ  مربوط به شهرستان خوی 17/4 در هزار است .

محمد حیرت انگیز تعداد فوت های ثبت شده در شش ماه نخست امسال را   7 هزار و 328 مورد عنوان کرد و گفت : از این تعداد ، 3 هزار و 213 نفر زن و 4 هزار و 115 نفر مرد بودند .

وی با بیان اینکه آمار ثبت شده در زمینه میزان فوت نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/3 درصد افزایش را نشان می دهد ، افزود : نرخ فوت در این مدت برابر 4/4 در هزار بوده است  که در این خصوص بیشترین نرخ فوت مربوط به شهرستان پلدشت با نرخ  5/2 در هزار و کمترین نرخ فوت مربوط به شهرستان چالدران با نرخ  3/2 در هزار است .

در شش ماهه نخست سال جاری میزان ولادت در آذربایجان غربی کاهش و میزان فوتی افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.