‌کسب ۵ رتبه برتر صادر‌کنندگان ملی توسط آذربایجان شرقی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز از از کسب ۵ رتبه برتر صادر‌کنندگان ملی توسط آذربایجان شرقی در همایش تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صمد حسن زاده رئیس اتاق بازرگانی تبریز در سی و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبات کمیته‌های تخصصی شورا گفت:تقریباً صددرصد مصوبات ملی و فراگیر شورا مرتبط با اصلاح و تغییر مقررات موجود است.

وی علت اصرار فعالان اقتصاد بر تغییر مقررات را یادآور شد و گفت: سرمایه‌گذاری و انباشت در فضای باثبات و مساعد روی می‌دهد بنابراین لازمه این فضا قانون‌گذاری مناسب است، یکی از ملزومات بهبود کسب و کار، شناسایی قوانین مخل و حذف آنهاست که اقتصاددانان در راستای بهبود و حذف مقررات زاید تاکید دارند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر اینکه حذف مقررات زاید باعث افزایش رقابت و تسهیل در ورود و خروج بنگاه‌ها به بازار می‌شود تصریح کرد: در سال 2017 ایران در میان 189کشور رتبه 120 کسب و کار را دارد و این مسئله فضای نامناسبِ کسب‌وکار کشور را هشدار می‌دهد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه حجم زیاد قوانین باعث مقاومت دستگاه‌های اجرایی در برابر سرمایه گذاری‌ها و بهبود فضای کسب و کار است ابراز داشت: تحلیل هزینه و فایده در تدوین قوانین انجام نمی‌گیرد ولی باید فواید و امکان سنجی و مطالعات قبل از تدوین قوانین انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین مثل قوانین کار، قوانین تجارت، قوانین تأمین اجتماعی و قوانین بانکداری بدون ربا قدیمی هستند و باید اصلاح شوند تصریح کرد: باید این قوانین با به روز رسانی قوانین خود موانع موجود بر سر راه کسب و کار کشور را برطرف کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان، پایش و ارزیابی شورای گفت‌وگوی مرکز و وزارت کشور را یادآور شد و گفت: عملکرد استان آذربایجان شرقی با اخذ 91.5 امتیاز از 100 در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است و طبق گزارش‌های ارزیابی در سال 95حائز رتبه ممتاز بین شوراهای استانی شده است.

وی از کسب 5 رتبه برتر صادر کنندگان ملی در همایش تهران خبر داد و افزود: «شرکت شونیز داداش برادر» رتبه ممتاز صادرکننده ملی و «تراکتور سازی تبریز»، «داداش برادر آیدین»، «موتوژن» و «خشکبار مجتبی بناب» رتبه‌های برتر صادر کنندگان ملی را کسب کردند که در این اوضاع رکود بازار و تجارت یک اقدام بزرگ تحسین برانگیز است.

 

انتهای پیام/ش

تاکیدبر بهبود فضای کسب و کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.