ترویج طرح‌های اشتغالزا در فریدونکنار

طرح‌های ایجاد و توسعه توتستان ها، نوغانداری و پرورش گیاهان دارویی برای ایجاد اشتغال در فریدونکنار ترویج داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اهمیت و جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور، گفت: مشاغل خانگی از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات، موجب تنوع و دگرگونی در اقتصاد هر کشور می‌شود.

وی کاهش مشکل بیکاری، کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی، عدم نیاز به سرمایه بالا برای اشتغال، توسعه ظرفیت صادرات کشور، افزایش درآمد خانوار، اشتغال محوری و توسعه خلاقیت و نوآوری را از دیگر ویژگی‌های مشاغل خانگی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به وجود ۱۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، افزود: استفاده از ظرفیت‌های شهرستان و توانمندی بانوان روستایی عضو صندوق‌های اعتبارات خرد در توسعه طرح‌های اشتغالزایی از جمله ایجاد توتستان، نوغانداری و پرورش گیاهان دارویی بایستی در اولویت کار مروجین پهنه‌ها قرار گیرد.

محمدرضا ضیائی با بیان اینکه پرورش کرم ابریشم آسان‌ترین رشته در بخش کشاورزی است، گفت: دوران بهره برداری ۳۵ تا ۴۰ روز است که درآمد حاصله برای روستائیان موجب دلگرمی آنان است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: کلاس‌های آموزشی در خصوص نوغانداری و پرورش گیاهان دارویی در دستور کار قرار دارد که به زودی توسط مروجین پهنه‌ها در سطح روستا‌ها اجراء خواهد شد.

انتهای پیام/ع

ترویج طرح‌های ایجاد و توسعه توتستان ها، نوغانداری و پرورش گیاهان دارویی در فریدونکنار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار