سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از 40 درصد از دانش آموزان متوسطه دوره دوم استان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی صباحی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توسعه متوازن رشته های تحصیلی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای کاردانش در راستای تقویت مهارت های شغلی در کشور ضروری است.
وی با بیان اینکه در تابستان نود و شش 40 هزار و 170 دانش آموز پایه نهم تحصیلی در استان هدایت تحصیلی شده اند تصریح کرد: از این تعداد 22 هزار و 540 نفر رشته های نظری را انتخاب کرده اند، 7 هزار و 842 نفر در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل شده و 7 هزار 307 نفر نیز رشته های کار دانش را انتخاب کرده اند.
صباحی از رشد درصد قبولی دانش آموزان استان در امتحانات دروس نهایی، رشد کسب رتبه های زیر هزار توسط دانش آموزان استان، کسب رتبه اول جشنواره کشوری خوارزمی، افزایش نرخ پوشش تحصیلی در دوره های متوسطه اول و دوم، موفقیت هنرجویان استان در مسابقات علمی و عملی فنی و حرفه ای و کاردانش و کسب 55 رتبه برتر کشوری توسط دبیران مدارس استان در جشنواره های مختلف کشوری را از مهمترین موفقیت های آموزش و پرورش استان در حوزه متوسطه در سال تحصیلی 96-95 نام برد.
وی به فعالیت 35 پژوهشسرای دانش آموزی در استان اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش پژوهشسراری دانش آموزی شهرستان رفسنجان به عنوان پژوهشسرای برتر کشور معرفی شد.
صبوحی به نقش موثر والدین نیز در فرآیند یاددهی و یادگیری اشاره کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تقویت بنیان خانواده و مشارکت والدین در امر تعلیم و تربیت ضروری است.
وی تنوع بخشی به محیط های یادگیری را نیز ضروری دانست و اظهار کرد: یادگیری باید در شبکه هایی از محیط یادگیری صورت گیرد و مدرسه نیز باید به عنوان یک محیط یادگیری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد
صباحی از اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه در تمامی مدارس متوسطه دوره اول و دوم استان خبر داد و بر مستند سازی فعالیت های این برنامه در مدارس تاکید شد.
انتهای پیام/ی

تحصیل دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار