آیش شالیزاری در قائم شهر

آیش شالیزاری پس از تجهیز و یکپارچه سازی در روستای کرچنگ این شهرستان تحویل موقت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی شعبانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: آیش شالیزاری روستای کرچنگ در سطح ۱۳ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۶۵ میلیون ریال پس از تجهیز و یکپارچه سازی برای بهره مندی ۳۳ خانوار تحویل موقت شد.

وی افزود: با اجرای طرح یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی، الگو‌های اقتصادی مدرن در سطوح بزرگتر انجام می‌شود و این امر انگیزه کشاورزان برای تولید را افزایش می‌دهد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: اجرای این طرح مهمترین عامل در مقابله با پدیده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است که به عنوان یک تهدید جدی کشاورزی استان را با خطر مواجه ساخته است.

شعبانی افزود: با اجرای این طرح ۲۰ تا ۴۰ درصد هزینه تولید کاهش پیدامی کند، ضمن این که با هماهنگ کردن عوامل تولید، میزان تولید محصولات کشاورزی یک و نیم تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: با اجرای این طرح مدیریت آب و مصرف بهینه آب برای چند کشت کردن و افزایش ضریب ورود مکانیزاسیون به‌منظور کاهش هزینه تولید و افزایش درآمد، توسعه پایدار کشاورزی و اشتغالزایی انجام می‌شود.

شعبانی افزود:اجرای طرح‌های زیربنایی از جمله احداث پل، لاینینگ، کانال انتقال آب، تسطیح و یکپارچه سازی شالیزار‌ها با هدف تداوم اشتغالزایی، افزایش تولید در واحد سطح، توسعه پایدار کشاورزی و اقتصادی‌تر کردن تولید این بخش صورت می‌گیرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائمشهر گفت: با اجرای طرح یکپارچه سازی، تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی، شکل هندسی مزارع برای افرایش ورود ماشین آلات در توسعه مکانیزاسیون، ایجاد جاده‌های دسترسی به مزارع و احداث زهکش‌های مناسب ایجاد می‌شود.

وی افزود: قائم شهر دارای ۸۲۰۰ هکتار زمین شالیزاری است که ۵۰ درصد آن تجهیز و نوسازی شده است.

انتهای پیام/آ

تحویل موقت طرح طرح و تجهیز و نوسازی شالیزار در قائم شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.