رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح توسعه کشاورزی در حوزه زاگرس مرکزی

کهگیلویه وبویراحمد به عنوان استان پایلوت برای اجرای طرح توسعه کشاورزی در حوزه زاگرس مرکزی انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ازبین چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، فارس و چهارمحال و بختیاری استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.


جعفرگوهرگانی با بیان اینکه این طرح باید در بیش از 70 هزار هکتار از اراضی زارعی و باغی دو شهرستان دنا و بویراحمد به عنوان مکانهای پایلوت ملی و استانی اجرا شود افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش تولید و بهره وری محصولات کشاورزی، حفظ محیط زیست، جنگلها و مراتع و تولید غذای سالم و ارگانیک برای مصرف کنندگان است.


وی بهره برداران اراضی زراعی و باغی این دو شهرستان را 38 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای کامل این طرح در حوزه زاگرس مرکزی 155 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید با کمک این چهار استان و از طریق بخش خصوصی تامین شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم از اجرای طرح عملیاتی حفاظت از گونه های جانوری نادر و در معرض خطر انقراض به ویژه خرس قهوه ای خبر داد و گفت: شناسایی زیستگاه ها، پراکنش جمعیت، زادآوری، بررسی رژیم غذایی و مشخص شدن نوع نگرش مردم محلی نسبت به خرس قهوه ای از جمله اهداف مهم این طرح است که اجرای آن نیازمند مشارکت مستمر و همه جانبه مردم به ویژه روستائیان ساکن در زیستگاهها و پارکهای حفاظت شده است.


هاشمی پور نبود تجهیزات و امکانات کافی از جمله دوربین های تله ای و دید در شب و نداشتن اعتبار را از جمله مشکلات پیش روی اجرای این طرح عنوان کرد و خواستار رفع این مشکلات و همراهی کردن سازمان محیط زیست برای اجرای این طرح شد.


استاندار نیز اعتبار پژوهشی دستگاه های اجرایی استان را 350 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید با تعامل و هم فکری و برنامه ریزی مدون با دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان و هزینه برای انجام پژوهش و تحقیق متناسب با توانمندی ها و با اولویت داخلی، زمینه شکوفایی نیروی انسانی و ظرفیت های استان را برای رشد و تعالی آن فراهم کنند.


احمدی با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در اجرای طرح های عمرانی افزود: بر اساس دستورالعمل ماده 215 اجرای اصول و سیاست های پدافند غیرعامل، دستگاه های اجرایی موظف هستند که پیش از آغاز طرح های عمرانی ، پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.


وی با اشاره به ساخت شهرک های صنعتی در برخی نقاط استان و بی استفاده ماندن برخی از این شهرک ها ادامه داد: اشتغالزایی و محرومیت زدایی باید از اولویت های کاری دولت و مسئولان باشد اما این بدان معنا نیست که در وضعیت فعلی برخی شهرک های صنعتی دوباره اراضی ملی را به متقاضیان واگذار کنند.

انتهای پیام/د

طرح توسعه کشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.