کلهر درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا در پی نقش آفرینی جدی‌تر ریاض در منطقه است

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکا در پی نقش آفرینی جدی‌تر ریاض به پیشتیبانی واشنگتن در منطقه است.

آمریکا در پی نقش آفرینی جدی‌تر ریاض در منطقه استرضا کلهر کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توافق آمریکا و عربستان برای بازسازی رقه سوریه، اظهار کرد: بازسازی از سوی آمریکا و عربستان تنها به رقه محدود نمی‌شود، در نشستی که وزیر خارجه آمریکا و سران عربستان و عراق حضور داشتند، تیلرسون از عراقی‌ها خواست تا عربستان در بازسازی شهرهایی همچون موصل به آنها کمک کند.

وی بابیان اینکه آمریکا از بازسازی شهرهای آزاد شده سوریه به وسیله نیروهای خود انگیزه‌های مختلفی دارد، بیان کرد: بخشی از انگیزه بازسازی رقه و شهرهای دیگر عراق و سوریه  اقتصادی داشته و بخشی اهداف سیاسی دارد، چراکه آمریکا در پی نقش آفرینی جدی‌تر ریاض به پیشتیبانی واشنگتن در منطقه است.

کلهربا اشاره به اینکه آمریکایی ها درصدد هستند، برای رویارویی با ایران  محور"بغداد- ریاض" و "سوریه- ریاض" را فعال کرده  تا از این  جهت نفوذ ایران را کاهش دهد, ادامه داد: علاوه بر این واشنگتن به دنبال  آشتی جدی عربستان با کشورهای هم‌پیمان ایران برای جلوگیری از نفوذ کشورمان در منطقه است.

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: آمریکایی ها به این موضوع  پی برده اند که  خصومت عربستان با کشورهای عراق، سوریه و دیگر هم‌پیمانان ایران  به  نفع کشورمان تمام  شده است؛  لذا برای جلوگیری از این موضوع  به دنبال افزایش تعاملات ریاض با این کشورهاست.

وی در پایان  با بیان اینکه محور اقتصادی تعاملات بر اساس منفعت های اقتصادی و نفوذ انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: آمریکا درصدد اجرای مجدد سناریوی بوسنی و بالکان در سوریه و عراق به شکل گسترده  تر است.

 انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار