کره شمالی تا پایان سال میلادی چند آزمایش موشکی دیگر انجام می‌دهد؟

یک مرکز مطالعات منع گسترش تسلیحات در کالیفرنیا، پیش‌بینی خود را درباره تعداد آزمایش‌های موشکی کره شمالی تا پایان سال ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی؛ کارشناسان مرکز «جیمز مارتین»، یک موسسه تحقیقاتی در زمینه منع گسترش تسلیحات، اعلام کردند مطالعات آنها نشان می دهد کره شمالی اغلب در سه ماهه پایانی سال کمترین تعداد آزمایش های موشکی را انجام می دهد.

«شی کاتن»، یک کارشناس مطالعه بر رفتارهای کره شمالی در مرکز جیمز مارتین، در جدیدترین ارزیابی خود آورده است: انتظار داریم پیونگ یانگ در سه ماهه پایانی، کمتر از هر دوره زمانی دیگری از سال به آزمایش موشکی بپردازد. حتی ممکن است از لحاظ فنی، این کشور کمتر از یک آزمایش موشکی تا پایان سال انجام دهد.

«کاتن» یک بانک اطلاعاتی کامل از اقدامات نظامی کره شمالی به ویژه در 5 سال اخیر تهیه کرده است و با کنار هم قرار دادن اطلاعات این طور نتیجه گیری می کند: در پنج سال اخیر پیونگ‌یانگ به طور میانگین 4.3 آزمایش موشکی در سه ماهه نخست، 4.8 آزمایش در سه ماهه دوم، 4.2 آزمایش در سه ماهه سوم، و فقط 8 دهم در سه ماهه پایانی سال انجام داده است.

این کارشناس آمریکایی اذعان کرد هیچ دلیل روشنی برای توضیح رفتار کره شمالی و اینکه چرا در ماه های پایانی سال کمتر اقدام به آزمایش موشکی می کند، ندارد. وی در این باره گفت: از زمانیکه «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، به قدرت رسیده است، هر سال اقدامات آنها را از لحاظ آمار و ارقام تحت نظر داریم. حدس می زنم پیونگ یانگ در فصل پاییز به برداشت محصولات می پردازد و در زمستان مشغول آماده سازی های مربوط به فصل سرما می شود.

وی در ادامه گزارش خود آورده است: 38 روز از آخرین آزمایش موشکی کره شمالی می گذرد. این یک فاصله زمانی طولانی برای کره شمالی به حساب می آید؛ زیرا از 12 فوریه تا 22 اکتبر (زمان اولین و آخرین آزمایش موشکی سال جاری پیونگ یانگ) هرگز سابقه نداشته تا این اندازه میان دو آزمایش فاصله افتد. در آوریل و مه سال جاری، کره شمالی تقریبا با فاصله یک هفته، یک آزمایش موشکی انجام داد. حالا 38 روز بدون هیچ آزمایش موشکی، نشان دهنده کند شدن روند آزمایش های این کشور است.

 

انتهای پیام/

آمار و ارقامی از میزان آزمایش‌های موشکی کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار