کاهش آسیب‌های درون زندان با آموزش مهارت‌های فنی

مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت:پرداختن به مقوله حرفه آموزی در زندان از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسماعیل جمیاری مدیر کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد درجلسه کارگروه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان که با هدف بررسی راه‌های ارتقاء اشتغال مددجویان در زندان‌های استان برگزار شد گفت:تکلیف سازمان زندان‌ها با همکاری دیگر نهاد‌های آموزشی به مراتب در مقوله آموزش، حرفه آموزی و اشتغال سنگین‌تر از گذشته است چرا که پیش نیاز برنامه اشتغال و کار در بیرون، حرفه آموزی و آموزش مهارت‌های کاری می‌باشد.

اسماعیل جمیاری در این جلسه که با حضور مدیر کل زندانها، سرپرست بنیاد تعاون، معاونت سلامت، مسئولان فنی و حرفه‌ای یاسوج و رؤسای زندان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس با هدف راه‌های بررسی اجراء برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهمترین علل وقوع جرم و بزهکاری و زندانی شدن افراد بیکاری و نبود شغل پایدار است افزود: بیکاری یکی از آفت‌های وقوع جرم است، تکلیف داریم افرادی که در زندان بسر می‌برند با آموزش مهارت و ارائه حرفه‌ای خاص با توانمندسازی، زمینه اشتغال او را در داخل زندان و یا پس از آزادی در اجتماع فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کسب مهارت و آموزش حِرَف مطلوب به زندانی از نظر کیفی می‌تواند نقطه عطفی در زندگی او محسوب شود ادامه داد: با کمک مربیان زحمت کش فنی و حرفه‌ای و امکانات موجود در بالا بردن کسب مهارت برای زندانیان اهتمام افزون تری داشته باشیم که مسلماً این مهارت و حرفه آموزی یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب در زندان برای زندانی محسوب می‌شود.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه زندانیان اشتغالی در زندان‌های استان می‌بایست ساماندهی شوند گفت: نظارت بر کار و اشتغال زندانیان با دقت نظر و برنامه ریزی مدون انجام گیرد تا شاهد معضلات و آسیب‌هایی از طرف آنان در شهر نباشیم.

جمیاری افزود: ارائه مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها ضمن به بطالت نرفتن وقت و عمر زندانی در مراکز بازپروری، آسیب‌های درون زندان‌ها را کاهش داده و باعث خواهد شد مددجو شغل، کار و کسب برای درآمد حلال داشته باشد.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل خوب و مطلوب سازمان فنی و حرفه‌ای در امر آموزش و تحقق آرمان‌های مشترک، خواستار برگزاری دوره‌های بیشتر آموزشی و اختصاص امکانات به روز و جدید برای این دوره‌ها شد.

در ادامه این جلسه رؤسای زندان‌ها، سرپرست بنیاد تعاون و رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بویراحمد با ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی ضمن راه‌های بررسی ارتقاء این مهم، بر اهمیت این موضوع تأکید کردند.

 

انتهای پیام/ش

آموزش‌ مهارت های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.