باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مقاومت ارتش سوریه و ارمغانی به وسعت آزادسازی 57 هزار کیلومتر مربع + نقشه و جزئیات

موفقیت‌های میدانی ارتش سوریه موجب شده تا ضمن ایجاد آرامشی نسبی در این کشور، حضور تروریست‌ها نیز محدود شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش و نیروهای مردمی سوریه همزمان با پیشروی های میدانی، شکست های سنگینی را به تروریست های تکفیری- صهیونیستی داعش در شرق این کشور وارد کردند.

در حقیقت ارتش سوریه که روزی برای از بین بردن تروریست ها در وسعت 95 هزار کیلومتر مربعی می جنگید؛ اما امروز در فاصله کوتاهی تا پیروزی قطعی بر تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش قرار دارد.

البته در این میان نباید کمک های متحدین ارتش سوریه همچون نیروهای روسیه  را دست کم گرفت. این کمک های موجب شده تا قریب به 90 درصد مناطق تحت اشغال داعش آزاد شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این زمینه می گوید:"90 درصد خاک سوریه از تروریست ها باز پس گرفته شده است. اقدامات نظامی علیه تروریست‌ها در سوریه افزایش کیفیت و توانمندی نیروی هوایی روسیه را نشان داد".

ارتش سوریه 57 هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرد + نقشه و جزئیات
بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این زمینه گفت: موفقیت‌های ارتش سوریه و متحدانش در پاکسازی اراضی سوریه از لوث وجود تروریسم، به تدریج زمینه را برای فعالیت‌های سیاسی بیشتر فراهم می‌کند، به ویژه اینکه دولت سوریه همچنان به هرگونه طرح سیاسی که بتواند مانع از خونریزی در سوریه و سبب بازگشت امنیت و ثبات به آن و نیز ضامن یکپارچگی آن شود، نگاه مثبت دارد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد:دولت سوریه مصمم است از یک سو به جنگ علیه تروریسم ادامه دهد و از سوی دیگر با گسترش دامنه مصالحه‌های ملی و گفت‌وگو با همه طرف‌ها با برگزاری گفت‌وگوی ملی در سوریه از روند سیاسی حمایت کند تا به موضوع تعدیل قانون اساسی و برگزاری انتخابات جدید پارلمانی برسد.

استان های دیرالزور، حما و حمص از جمله مناطقی هستند که ارتش سوریه توانسته در آنها به توفیقات گسترده ای دست پیدا کند، همچنین گزارش ها نشان می دهد که بیش از 57 هزار کیلومتر مربع در این مناطق از لوث وجود تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش آزاد شده است.

 ارتش سوریه 57 هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرد + نقشه و جزئیات

ارتش سوریه 57 هزار کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش را آزاد کرد + نقشه و جزئیات
علاوه بر این در هفته های گذشته نیز ارتش سوریه توانسته بود 13 هزار کیلومتر مربع از جبهه جنوبی سوریه را از لوث وجود تکفیری ها پاکسازی کند و این یک پیروزی راهبردی در تحولات میدانی سوریه برای دولت، ملت و ارتش سوریه به حساب می آید.

داعش در عراق و سوریه در مسیر نابودی کامل قرار دارد و اگر به خاک عراق و سوریه نگاهی بیندازیم می بینیم که کمتر از 15 درصد خاک این دو کشور در کنترل تکفیری های داعش است.

تروریست های داعش در عراق عمدتا در غرب این کشور و در سوریه نیز،  19 هزار کیلومتر مربع از شرق این کشور حضور دارند، همه این نشانه ها گویای این موضوع است که عمر داعش در عراق و سوریه رفته رفته روبه پایان است. وزارت دفاع روسیه در این زمینه گزارش داد که حدود 92.6 درصد از خاک سوریه از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی شده است. روزنامه "کراسنایا زفیزدا"، ارگان رسمی وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که کارشناسان روسی طی هفته گذشته بیش از 200 هکتار از دیرالزور را از وجود مین‌ها و بمب‌ها پاکسازی کردند.

منابع میدانی همچنین گزارش می دهند تروریست های داعش اقدام به حفر تونل و ایجاد خاکریز در اطراف شهر بوکمال و راههای اصلی منتهی به این شهر کردند، این در حالی است که ارتش سوریه به هدف آزادسازی شهر بوکمال در مرز با عراق، تحرکاتی را از شرق آغاز کرده است. همچنین در مسیر پاکسازی دو مرز؛ ارتش عراق نیز به منظور آزادسازی شهر القائم و راوه در نزدیکی مرز با سوریه  اقداماتی را انجام داده است.

اما برخی کشورهای منطقه از پیشروی های میدانی ارتش سوریه در مقابل تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش به شدت ناراحت و نگران هستند؛  اینها همان دولتهای عربی هستند که از آغاز بحران در منطقه، حامی درجه یک گروههای تروریستی بودندو امروز با پیروزیهای گسترده محور مقاومت، تمامی طرح های شرارت محور خود را نقش بر آب می بینند.

اسناد سری فاش شده آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که شاهزادگان عربستان سعودی به طور مستقیم در حمله گسترده گروه‌های مسلح به دمشق در هجدهم ماه مارس سال ۲۰۱۳ دست داشتند. این اسناد -که نشریه «اینترسپت» آن را منتشر کرده حاکی از آن است که سلمان بن سلطان، معاون وزیر دفاع وقت عربستان، 120 تن مواد منفجره و موشک را در اختیار تروریست های مسلح حاضر در سوریه قرار داده بود. وی از گروه‌های مسلح در دومین سال آغاز بحران سوریه خواسته بود با شلیک این موشک ها، آسمان دمشق را روشن و فرودگاه دمشق را با خاک یکسان کنند.

اما در نهایت می بینیم که موفقیت های میدانی ارتش سوریه و استراتژی محور مقاومت موجب شده تا ضمن برقراری آرامشی نسبی در مناطق مختلف سوریه، حضور عناصر مختلف تروریستی- تکفیری نیز در خاک این کشور به طور کامل محدود شود.

گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
سلام به زودی سرزمین حجاز از لوث غاصبان تروریست وجعلی ان ازاد خواهد شد باور نمی کنید خواهید دید
آخرین اخبار