رئیس شورای شهر اصفهان:

ارائه طرح گردش اطلاعات و شفافیت در شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:طرح گردش اطلاعات و شفافیت در مجموعه شهرداری اصفهان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شده است که امیدواریم با اجرای این طرح جامعه‌ای مطلع و انتخاب‌گر داشته باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فتح‌اله معین  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: روز 13 آبان دانشجویان و دانش‌آموزان با حرکتی طوفنده و حضوری تأثیرگذار خون تازه‌ای در رگ‌های انقلاب اسلامی جاری کرده و پس از گذشت سال‌ها همچنان از این روز به بزرگی و عظمت یاد می‌شود.

وی افزود: بی‌شک دانشجویان و دانش‌آموزان بالنده‌ترین اقشار جامعه هستند و رسیدگی به امور دانش‌آموزان و ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای آنان از اولویت‌های برنامه‌ریزی در جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بعد از انقلاب اسلامی با افزایش جمعیت روبرو شدیم و با تنگناهایی برای آموزش مواجه بودیم و از کیفیت آموزش و پرورش کاسته شد؛ حال از وضعیت فشار جمعیتی و بحران کمبود امکانات گذر کرده‌ایم و امروز کشور وضعیت بهتری دارد تا با برنامه‌ریزی مناسب محیطی برای رشد بالنده نسل آینده ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نسل جدید باید بتواند به مطبوعات و رسانه‌های آزاد دسترسی پیدا کند، نسلی که انتخاب‌گر باشد و بتواند شرایط امروز دنیا و وظایف خود را تبیین کند؛ اگر شرایط برای انتخاب‌گری نسل جوان فراهم باشد، آنان می‌توانند با ورود به صحنه‌های مختلف حماسه‌آفرین بوده و در جامعه جهانی نقش‌آفرینی کنند.

معین عنوان داشت: قطعاً اگر محیط دانشگاهی، محیطی برای بحث آزاد و برخورد افکار باشد و شرایط حس انتخاب کردن برای آنان فراهم شود، باعث تعهد بیشتر و ورود تأثیرگذارتر آنان به جامعه خواهد بود تا آینده‌ای تضمین‌شده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی پنجم شهر اصفهان درصدد ایجاد هم‌افزایی، استفاده هماهنگ از امکانات فرهنگی و فراهم کردن امکانات برای برخورد آزاد افکار است تا در راستای بالندگی و شکوفایی نسل جوان آینده قدم بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: امیدواریم نمایشگاه مطبوعات و حضور بیشتر مطبوعات و رسانه‌ها در این نمایشگاه این پیام را به طور روشن برای همه مسؤولان داشته باشد که مردم نیازمند رسانه آزاد و پویا هستند تا آنچه که می‌خواهند را از بین رسانه‌ها انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: هنوز تعداد استفاده‌کنندگان از مطبوعات و رسانه‌های مکتوب نسبت به جوامع پیشرفته دیگر کمتر است، هرچند که امروزه بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات به جهت وجود فضای مجازی می‌توانند اخبار را به خوبی انعکاس دهند ولی در همین زمینه‌ها باید کار جدی و امکان دسترسی مناسب به فضای مجازی وجود داشته باشد.

معین یادآور شد: امروز عدد و رقم هزینه‌های دسترسی به فضای مجازی قابل قبول نیست و مغایر با گردش آزاد اطلاعات و امکان استفاده و دستیابی به مراکز به روز علمی و اجتماعی جامعه است که امیدوارم این امر جبران شده باشد.

وی در پایان اذعان داشت: طرح گردش اطلاعات و شفافیت در مجموعه شهرداری اصفهان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شده است که امیدواریم با اجرای این طرح جامعه‌ای مطلع و انتخاب‌گر داشته باشیم و بتوانیم به این وسیله آینده خوبی را برای مردم شهر اصفهان رقم بزنیم.

 

انتهای پیام/م

 

مسؤولان پیام نمایشگاه مطبوعات را دریافت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.