رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان:

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در 73 پایگاه در اردکان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : امسال 73 پایگاه در اردکان، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امیر ولی عضدزاده رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت : این طرح از اول آبان در این شهرستان آغاز شده و اجرای آن تا پایان سال ادامه دارد .

عضدزاده افزود : طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان قابل اجرا برای کودکان سه تا شش سا ل  که برای معاینه چشم در 73 پایگاه این شهرستان در حال اجرا است و بقیه پایگاه های غیر دائم ،مهدهای کودک ، پیش دبستانی ها و مراکز بهداشت شهرستان ، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان اردکانی را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت : در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم ، کودکانی که مشکل بینایی دارند شناسایی و به مراکز درمانی تخصصی معرفی می شوند.

این مسئول ادامه داد: آمبلیوپی یا تنبلی چشم، یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است که اگر به موقع تشخصی داده شود در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است و بهترین سن برای درمان تنبلی چشم را زیر شش سالگی عنوان کرد و افزود: عیوب دید کودک قبل از این سن قابل درمان است بطوری که پس از 7 سالگی درمان ، تاثیر چندانی در بهبود بینایی نخواهد داشت.

عضذزاده افزود : سال گذشته در اجرای طرح مذکور 4 هزار و 641 کودک سه تا شش ساله در شهرستان اردکان مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ششصد و 80 کودک مشکوک به مشکل کم بینایی به پزشک معرفی شدند.

انتهای پیام/ ی

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار