طرح های نیروگاه خورشیدی مددجویان کرمانی وارد مدار شد

۷۱ طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی به‌منظور اشتغال‌زایی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد استان در ۹ شهرستان کرمان به‌طور همزمان وارد مدار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در جلسه دوم مثلث توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه ۵ شهرستان کوهبنان که در حاشیه مراسم افتتاح طرح پنل های خورشیدی برگزار شد، از تهیه برنامه عملیاتی اشتغال برای کل شهرستان‌های استان کرمان توسط این نهاد خبر داد و گفت: این برنامه عملیاتی برای کل فرمانداران شهرستان‌های استان نیز ارسال‌شده و فرمانداران شهرستان‌ها در جریان برنامه‌های اشتغال امداد استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای ۶۲ خانوار زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کوهبنان با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان اشتغال‌زایی می‌شود، افزود: یک و نیم درصد از جمعیت شهرستان کوهبنان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

صادقی با بیان اینکه نیمی از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد شهرستان کوهبنان سالمند هستند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم با اجرای طرح‌های اشتغال ازجمله طرح نیروگاه‌های پنج کیلوواتی خورشیدی زمینه توانمندی خانوارهای زیر پوشش این شهرستان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: ۵۴ طرح نیروگاه خورشیدی در شهرستان کوهبنان در حال اجراست که امروز ۱۷ مورد از این طرح‌ها در این شهرستان افتتاح و وارد مدار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، میانگین هزینه هر طرح پنل خورشیدی را 25 میلیون تومان عنوان کرد و یادآور شد: راه‌اندازی این نیروگاه‌ها ماهیانه حدود 750 هزار تومان برای هر خانوار زیر پوشش درآمدزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول احداث نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی برای خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد استان کرمان در حال اجرا است، گفت: در فاز اول 220 نیروگاه در منازل مددجویان کمیته امداد در حال اجراست که 71 مورد از این نیروگاه‌های خورشیدی افتتاح و وارد مدار شده‌اند و مابقی نیز در آینده‌ای نزدیک وارد مدار تولید می‌شوند.

صادقی افزود: به‌منظور اشتغال‌زایی برای خانوارهای زیر پوشش قراردادی را با شرکت ماهتاب گستر و بنیاد نیکوکاری ماهتاب سازان برای اجرای دو هزار طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان کرمان منعقد کرده‌ایم که طی چند روز آینده کار عملیاتی این طرح آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ب

۷۱ طرح نیروگاه خورشیدی مددجویان کرمانی وارد مدار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار