اهواز شهر اصلی مولد ثروت در تمام زمینه‌ها

شهردار اهواز گفت: اهواز یکی از شهر‌های اصلی مولد ثروت در تمام زمینه‌ها مانند نفت، پتروشیمی، تجارت و کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کتانباف، شهردار اهواز با اشاره به ترسیم چشم اندازه 5 ساله اهواز توسط دانشگاه شهید چمران اظهار کرد: توسعه عمرانی شهر اهواز نیازمند اعتبار بیست هزار میلیارد ریالی است درحالی که درآمد شهر اهواز 6 هزار میلیارد ریال است.

کتانباف در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهر اهواز با اشاره به اینکه بالغ بر 110هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها نیاز است افزود: پروژه های تعریف شده حداقل نیازهای شهر اهواز است.

وی با بیان اینکه شهر اهواز در مبحث توسعه عقب افتادگی های بسیاری دارد یادآور شد: پیش بینی اعتبار لازم جهت پروژه های 5 سال آینده شهر اهواز به جزء اعتبار مورد نیاز درخصوص تکمیل متروی اهواز است.

کتانباف با بیان اینکه گردش مالی خوزستان پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد گفت: دوازده سال از آغاز به کار متروی شهر اهواز می گذرد اما هنوز حتی بخشی از آن افتتاح نشده است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه برای راه اندازی متروی اهواز(از فرودگاه بین المللی تا میدان ساعت) شش هزار میلیارد اعتبار نیاز است افزود: به این مبلغ باید هزینه تجهیز و ناوگان را هم باید اضافه کرد.

وی خطاب به نمایندگان کلانشهر اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان باید از طریق بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر تحقق اعتبار 3 هزار میلیارد ریالی اوارق شارکت و 560میلیارد ریالی اوراق خزانه باشند.

کتانباف نصب با اشاره به اینکه پروژه مترو اهواز در یک سال گذشته متوقف شده بود یادآور شد: در یک ماه چرخ های پروژه به حرکت درآمد اما ادامه این مسیر نیازمند تزریق پول است در غیر این صورت علاوه بر راکد شدن پروژه باعث بی اعتمادی پیمانکار می شود.

وی شاه کلید حل مشکلات پروژه متروی اهواز را تزریق پول دانست و اظهار کرد: با تامین اعتبار قطعا ظرف بیست ماه آینده شاهد جابجایی مسافر در این ناوگان خواهیم بود.

انتهای پیام/م

تزریق پول تنها راه حل مشکلات پروژه متروی اهواز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
برخی از افراد مشکل اقتصادی دارند