امینی:

برای تکمیل متروی اهواز به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

شهردار اهواز گفت: پروژه متروی اهواز تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته و طبق اعلام دیوان محاسبات ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است تا این‌پروژه تکمیل شود.

رضا امینی امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهواز در محل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه شهرستان اهواز به دلایل مختلف دچار عقب ماندگی شده گفت: شهرستان اهواز به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به همسطح کلانشهر‌های دیگر کشور برسد و اهواز با جمعیت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت هشتمین کلانشهر از نظر جمعیت کشور است، اگر اعتبارات این شهرستان به بیش از ۸۵ درصد محقق شود می‌توان بخشی از مشکلات این شهرستان را حل کرد.

او افزود: هر ساخت و سازی که در شهر رخ می‌دهد باید درصدی را به‌عنوان عوارض شهری به شهرداری پرداخت شود، هر چقدر ساخت و ساز در شهر بیشتر شود درآمد شهرداری بیشتر می‌شود.

شهردار اهواز با گله مندی از پرداخت نشدن عوارض شهری از سوی برخی دستگاه‌ها ادامه داد: به عنوان مثال یکی از دستگاه‌های استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی عوارض به شهرداری اهواز دارد، پرداخت عوارض و انجام‌مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌ها می‌تواند باعث رونق بخشی به شهرستان شود.

آقای امینی گفت: رودخانه کارون در اهواز به عنوان یکی از رودخانه‌های مهم کشور حاشیه زیبایی ندارد و برای جذب گردشگر مناسب نیست اگر مطالبات این دستگاه مثل عوارض آلایندگی و یا ارزش افزوده پرداخت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

او افزود: اعتبار پارسال شهرداری اهواز ۲۵ هزار میلیارد ریال بوده که ۱۵ هزار میلیارد ریال پرداخت شد و تنها ۲ هزار میلیارد ریال از این رقم در بخش عمرانی هزینه شد. اختصاص کم اعتبار به شهرداری باعث می‌شود که مشکلات شهری حل نشود.

شهردار اهواز  می‌گوید: نازیبا بودن شهر باعث شده تا وابستگی مردم به شهر کم شود و باعث وقوع نابهنجاری و آسیب‌های اجتماعی شده است، اهواز می‌تواند به زیباترین شهر کشور تبدیل شود.

آقای امینی ادامه داد: در ۲۰ ماه گذشته شهرداری اهواز بیشتر تلاش داشته تا حس تعلق مردم به شهر را افزایش دهد تا مردم برای حفظ نظافت و نگهداری شهر بیشتر کمک‌کنند.

او گفت: حجم بالای نیروی انسانی در شهرداری اهواز که متخصص کار خود نیستند و متاسفانه حمایت نیز می‌شوند هزینه زیادی را به شهرداری وارد کرده است، به همین منظور تلاش کردیم جلوی این اتفاق را بگیریم و غیر از بستر قانونی در شهرداری نیرو جذب نشود.

شهردار اهواز ادامه داد: به جهت همجواری اهواز با کشور‌های عربی و وجود فرهنگ وآداب و فرهنگ متنوع که می‌توانیم پذیرای گردشگران باشیم، برای ایجاد این بستر ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنیم که نیازمند اعتبار است.

آقای امینی  افزود: از ۱۷ سال گذشته به طور همزمان پروژه قطار شهری در چهار شهر شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز آغاز شد که به غیر از اهواز در باقی شهر‌ها تا خط سوم قطار شهری نیز افتتاح گردید، اما در اهواز این پروژه تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته و طبق اعلام دیوان محاسبات ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است تا این‌پروژه تکمیل شود.

او گفت: این عقب ماندگی در طرح پروژه قطار شهری اهواز به دلیل کم‌کاری‌هایی است که در گدشته رخ داده است.

در ادامه این نشست بهمن شهریاری  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان افزود: اگر طرح عفاف و حجابی که ستاد امر به معروف تنظیم کرده مصوب شود بسیاری از نابه هنجاری‌های حجاب در کشور حل می‌شود.

او  ادامه داد: قرارگاه ۲۱ تیر بسیج وظیفه بررسی وضعیت رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌ها را برعهده دارد.

  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فقط خاص حجاب نیست و مطالبات مختلفی دارد، گفت: از نظر قانون، باید تمام دستگاه‌های حاکمیتی شورای امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد، اما برخی از دستگاه‌ها در استان هنوز این شورا را تشکیل نداده اند، باید در تمامی دستگاه‌های استان این شورا‌ها تشکیل و به پرسنل ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اقای امربمعروف برویدتحقیق. کنید چرا متروی اهواز بعدازبیست سال بیست درصد پیشرفت داشته؟ فقط دنبال یافتن. گنج بودند؟