لرستان؛

مسدود کردن ۶ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان دورود

مدیر منابع آب شهرستان دورود از مسدود کردن ۶ حلقه چاه غیر مجاز در دوماه نخست پاییز سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛کامران صادق نیا ضمن تشکر از همکاری و مساعدت دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان دورود گفت: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی با تلاش گروه‌‎های گشت و بازرسی مستقر در شرکت تعداد 6 حلقه چاه غیرمجاز در مهر و آبان سال جاری در این شهرستان پر و مسلوب المنفعه گردید.

صادق نیا افزود: بحران آب تحت تاثیر عامل نیروی انسانی ایجاد شده و حل آن نیز نیازمند حمایت و پشتوانه مردمی، عزم ملی و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی است.

وی ادامه داد : حذف اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز و پرکردن چاه‌های غیرمجاز از راهکارهای به تعادل رسانیدن منابع آب زیرزمینی دشت‌های استان می باشد.

صادق نیا گفت: در رابطه با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتراز پروانه بهره‌برداری داشته باشند ، به سبب حفاظت از منابع آب زیرزمینی برخورد و به کشاورزان توصیه می شود جهت صیانت از آبهای زیرزمینی از حفر چاه های غیرمجاز ، انتقال آب به اراضی خارج از محدوده چاه ، نصب منصوبات غیرمجاز برروی چاه های تحت مالکیت خودداری و همچنین بر رعایت الگوی کشت اعلام شده از طرف جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

مدیر منابع آب شهرستان دورود در پایان اضافه کرد: مدیریت مصرف آب باید سرلوحه زندگی تمام قشرها مخصوصا قشر کشاورز قرار گیرد و بدون کاهش سطح زیر کشت و افزایش راندمان کشاورزی مصرف آب را تا حد ممکن و اصولی کاهش دهیم.

انتهای پیام/د

6 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دورود مسدود شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
با سلام درود بخش سیلاخور روستای افراونده آقای حسن زیودار فرزند نعمت الله داخل حیاط شخصی که در حال ساخت است اقدام به حفر چاه غیر مجاز است که در نزدیکی چاه آب شرب روستا است و دیگری بنام حاج محمود زیودار که در منزل شخصی چاه حفر کرده و فاصله آن با چاه آب شرب روستا کمتر از ۵۰۰متر است که باعث خشک شدن آب شرب روستا در تابستان شده صد خانواده بی آب بمانند که یکی استفاده کند خواهش میکنم رسیدگی کنید