بافت فرسوده؛

فرسوده بودن ۱۵درصد مساحت بافت نورآباد

رئیس اداره عمران و بهسازی مسکن، راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۵ درصد مساحت شهر نورآباد را بافت فرسوده تشکیل می‎دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ برزو بردی‌نشین رئیس اداره عمران و بهسازی مسکن، راه و شهرسازی لرستان اظهار کرد: در کل کشور ۲۷۰۰ محله برای بازآفرینی شناسایی شدند که قرار شد هر سال در ۲۷۰ محله کار‌های بازآفرینی انجام شود.

وی ادامه داد: از این تعداد محلات سهم لرستان ۱۷ محله بود که در سال ۹۵، ۹ محله بازآفرینی و مابقی امسال بازآفرینی خواهند شد.

بردی‌نشین اضافه کرد: بازآفرینی محلات براساس اولویت و بزرگی شهر‌ها در استان آغاز و سه شهرستان خرم‌آباد، بروجرد و دورود مدنظر قرار گرفت.

رئیس اداره عمران و بهسازی مسکن، راه و شهرسازی لرستان یادآور شد: برای سال ۹۷، محلات شهرستان‌های کوهدشت، دلفان و الیگودرز مورد بازآفرینی قرار می‌گیرند.

بردی‌نشین با بیان اینکه شهرستان دلفان جزو طرح های بازآفرینی شهری نیست، افزود: البته در این شهرستان پروژه مطالعاتی داریم که شامل بازآفرینی قسمتی از رودخانه نورآباد و محله مدرس این شهرستان است که طرح مطالعاتی آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

رئیس اداره عمران و بهسازی مسکن، راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه بیشترین جمعیتی که در بافت فرسوده ساکن هستند در شهرستان نورآباد وجود دارد، بیان کرد: ۱۵ درصد مساحت شهر نورآباد در بافت فرسوده وجود دارد که از مجموع ۶۱ هزار نفر جمعیت این شهرستان، یعنی ۳۸ درصد معادل ۲۴ هزار نفر در محلات مذکور ساکن هستند.

وی گفت: این در حالیست که ۱۷ درصد جمعیت خرم‌آباد و ۱۵ درصد جمعیت بروجرد در بافت فرسوده سکنی گزیدند.

بردی‌نشین یادآور شد: محلاتی که در بافت فرسوده نورآباد قرار دارند شامل الفت‌آباد، امام، مدرس، اولادقباد، شهدا، منصورآباد و سپاه هستند.

انتهای پیام/م

۱۵ درصد مساحت نورآباد، بافت فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار