کاهش جمعیت کیفری در گرو پیشگیری از وقوع جرم / ۵۰ تا ۶۰ شرکت دارای مشکل در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر پیشگیری از جرم را محقق کنیم؛ زندان‌ها شلوغ و بخش اعظمی از بیت المال برای نگهداری این جمعیت صرف نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام نور الله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است از این رو همه باید دست در دست هم این کار مهم را وظیفه خود تلقی کرد.

حجت الاسلام قدرتی گفت: اگر پیشگیری از جرم عملی شود با هزینه کمتر آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهیم.

وی افزود: کاهش جرم، کاهش جمعیت کیفری، کاهش اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها با اجرای جدی سیاست پیشگیری از جرم محقق می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: افراد در مسئولیت‌های مختلف از تضییع حقوق بیت المال سخن می‌گویند در حالی که به دلیل غفلت یا کم کاری ناشی از روشن نبودن اهمیت پیشگیری، هزاران میلیارد تومان سرمایه عمر، زندگی، امکانات این جامعه به طور صحیح استفاده نشده و یا از دست می‌رود.

رئیس کل دادگستری استان با انتقاد از رعایت نکردن ضوابط در اجرای کار‌ها گفت: نباید کسی به بهانه سرمایه گذاری بیاید و بعد از گرفتن وام میلیاردی برخی خانواده‌ها را با مشکل مواجه و استان را نیز دچار تنش کند و بعد اثری از او نیز نباشد.

وی افزود: اگر نگاه پیشگیری وجود داشت، وقتی کسی برای سرمایه گذاری می‌آمد بررسی‌های لازم از طریق دستگاه‌های مختلف صورت می‌گرفت و اگر فرد صلاحیت داشت از او هم حمایت بیشتری صورت می‌گرفت تا به رشد تولید و صنعت استان کمک شود.

رئیس کل دادگستری استان با انتقاد از برخی اظهارنظر‌ها در خصوص جلوگیری از انتشار اخبار برخی آسیب‌ها و مشکلات اظهارداشت: مگر با نگفتن مشکلات کاری از پیش می‌رود؛ امروز در استان قزوین ۵۰ تا ۶۰ شرکت دارای مشکل هستند که کارگران آن‌ها با خطر تعطیلی مواجه هستند و برخی از آن‌ها برای بیان مشکلاتشان مقابل استانداری و فرمانداری تجمع می‌کنند.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.