نمایش بزرگترین اجتماع بشری؛

نمایش اقتدار اسلام در بزرگترین اجتماع بشری اربعین حسینی

امام جمعه بروجرد گفت: در اجتماع بزرگ اربعین حسینی با حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر اقتدار اسلام و قدرت شیعه به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد  ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: حضور میلیون‎ها زائر در اجتماع عظیم اربعین حسینی اقتدار اسلام و مکتب اهل بین عصمت و طهارت علیهم‎السلام را به رخ جهانیان می‎کشاند.

وی از راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشریت یاد و عنوان کرد: در همایش عظیم اربعین میلیون‎ها عاشق دلداده با پای پیاده و بعضأ پای برهنه به سوی آن مضجع شریف و نورانی حرکت کرده و این روز‌ها شکوه و عظمت بی‎سابقه‎ای را به نمایش گذاشته‎اند.

خطیب جمعه بروجرد تاکید کرد: راهپیمایان با حضور در همایش عظیم اربعین حسینی علاوه بر اینکه پیام خون شهدا را به جهانیان می‎رسانند، اعلام می‎کنند که راه امام حسین (ع) تنها راه نجات جوامع اسلامی و آزادگی آنان از یوغ استکبار است.

ترابی تصریح کرد: بر این اساس راهپیمایی اربعین حسینی نشان از همگرایی دینی، عشق حسینی و شکوه مبارزه با باطل دارد و این اجتماع میلیونی همان اندازه که برای دوستداران و پیروان امام حسین (ع) امیدوارکننده است، رعب و وحشت را در دل دشمنان می‎اندازد.

وی ادامه داد: پس از هزار و سیصد و هفتاد سال میلیون‎ها عاشق دلداده ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را لبیک می‎گویند و این دشمن را به وحشت می‎اندازد.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: این روز‌ها جا ماندگان سفر اربعین با پای دل زائران و راهپیمایان اربعین را همراهی می‎کنند و بر این اشتیاق همانند اهل آسمان در حسرت می‎سوزند.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی تحولات اخیر منطقه پرداخت و گفت: استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، حمله موشکی انصار الله یمن به فرودگاه بین‎المللی ریاض و قلع و قمع شاهزادگان سعودی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد و همه کاره این کشور ۳ رخداد بسیار مهم و البته مرتبط با هم هستند.

وی اظهار کرد: همه این تحولات به جمهوری اسلامی ایران، تحولات پر شتاب منطقه و پایان عمر داعش و دیگر گروهک‎های تروریستی مربوط می‎شود.

امام جمعه بروجرد سعد حریری را مهره بی اختیار سعودی‎ها دانست و عنوان کرد: اجبار وی به استعفا و متنی که به عنوان متن استعفا به او داده بودند که در آن جمهوری اسلامی ایران متهم به دخالت در امور داخلی لبنان شده بود، همگی با هدف بی‎ثبات کردن لبنان بود.

ترابی بیان کرد: از سویی گروهک‎های تروریستی را ایجاد، حمایت و تسلیح کردند، تا در یک جنگ نیابتی اسرائیل در یک حاشیه امن قرار گیرد، اما با شکست داعش و دیگر گروهک‎های تروریستی در منطقه این بار توطئه استقلال اقلیم کردستان عراق را طراحی و اجرا کردند، تا پس از داعش آتش فتنه دیگری را در منطقه شعله‎ور کنند که البته این طرح نیز با شکست مواجه شد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین ائتلاف عبری، غربی، عربی را ناکام گذاشت و اجازه نداد که اسرائیل در حاشیه امن قرار گیرد، بنابراین پس از آن به دنبال انتقام از ملت ایران، جمهوری اسلامی ایران و حزب‎الله لبنان هستند.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به اینکه ترامپ ایران را متهم کرده است که موشک‎ها را در اختیار انصار الله یمن قرار داده است، تصریح کرد: از سویی گفته‎اند که جمهوری اسلامی ایران از طریق حزب‎الله لبنان در امور داخلی این کشور دخالت می‎کند که البته هدف از این فتنه‎ها بی‎ثبات کردن لبنان است.

ترابی با اشاره به اقدام ولیعهد عربستان در قلع و قمع شاهزادگان سعودی گفت: محمد بن سلمان مزدور بی‎جیره و مواجیب ترامپ و آمریکا است و برای اینکه خوب نوکری کند، شروع به قلع و قمع شاهزادگان سعودی کرده است، تا موانع را از سر راه بردارد و به آنچه که صهیونیست‎ها می‎خواهند، عمل کند.

وی ادامه داد: از سویی با اجرایی کردن قانون کاتسا و اعمال تحریم‎های جدید علیه جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و حزب‎الله لبنان، به دنبال فتنه جدیدی در لبنان هستند که به جنگ با این کشور بینجامد.

امام جمعه بروجرد: همه برنامه‎های آل سعود در عراق، یمن، سوریه و فلسطین با شکست مواجه شده است، بنابراین امروز با هدف انتقام گرفتن از لبنان و پس از آن از جمهوری اسلامی ایران روی لبنان تمرکز کرده‎اند که البته این توطئه نیز نتیجه‎ای جز اضمحلال جبهه کفر و نفاق در منطقه ندارد.

انتهای پیام/م

 اربعین حسینی نمایش اقتدار اسلام در بزرگترین اجتماع بشری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.