همزمان با روز وفات پیامبر اکرم (ص)؛

قرائت زیارت از بعید در مصلاهای آذربایجان غربی

همزمان با روز وفات پیامبر اکرم (ص) زیارتنامه از بعید در مصلا ها ومساجد آذربایجان غربی قرائت می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:مراسم سنت حسنه زیارت از بعید ساعت 11 روز جمعه 26 آبان ماه  همراه با مداحی ، قرائت زیارت نامه و سخنرانی در مصلی ارومیه و در سایر شهرهای شیعه نشین و شهر مهاباد و پیرانشهر اجرا می شود.

کریمی اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با آخر صفر در ادارات استان به جای زیارت عاشورا  فرازی از زیارت نامه "ازبعید" رسول اکرم(ص) قرائت می شود تا بتوان گامی هرچند کوچک در راستای ترویج فرهنگ نبوی پیامبر برداشته شود.

وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی که از روز شنبه آغاز شده افزود: شعار امسال هفته کتاب و کتاب خوانی "آینده روشن با خانواده کتاب خوان نامیده شده است ، با توجه به این امر که فرهنگ کتاب خوانی در کشور و استان ما کمرنگ است باید در ترویج و گسترش این فرهنگ از سوی مردم و مسئولین توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی  برگزاری جشنواره دانش آموزان کتابخوان، جشنواره مروجان کتاب ، انتخاب روستاهای دوستدار کتاب و جشنواره کتاب دانشجویی  را از برنامه هایی برشمرد که همزمان با هفته کتاب در استان اجرا می شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به 'انتخاب پایتخت کتاب' گفت: یک بار خوزستان و یک بار بوشهر پایتخت کتاب انتحاب شده اند و آذربایجان غربی در این زمینه در رده پائین قرار دارد برهمین اساس و برای رسیدن به این مرحله ستاد پایتخت کتاب در هفته کتاب با همکاری استانداری تشکیل می شود.

حجت الاسلام کریمی اظهارکرد: درسال جاری 139 عنوان کتاب جدید از ناشران استانی به چاپ رسیده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر حمایت از نویسندگان استان اظهار کرد: از 140 ناشر در استان 60نفر فعال، 25 ناشر نیمه فعال، 25 ناشر جدید و 35 ناشر غیرفعال می باشند هم چنین براساس آمار 187 کتاب خانه تحت عنوان کتاب خانه مساجد در سطح استان دایر می باشد.

وی به نمایشگاه سراسری کتاب اشاره کرد و گفت: دراین نمایشگاه 36 هزار عنوان کتاب عرضه و بیش از یک میلیارد تومان کتاب خریداری و پنج میلیون تومان بن کارت الکترونیکی نیز به اهل قلم داده شد.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری 50 میلیون تومان کتاب از ناشران استان خریداری شد، افزود: همچنین شش هزار جلد کتاب در سالجاری به مراکز مختلف اهدا شده است.

بیست‌ و ‌پنجمین هفته کتاب با شعار 'آینده روشن با خانواده کتابخوان' از تاریخ 20 تا 26 آبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

 برگزاری برنامه های مختلف همزمان با هفته کتاب در آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.