مدیر عامل هلال احمر فارس خبر داد؛

آمادگی نیروی هلال احمر فارس جهت اعزام به مناطق زلزله زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس از آمادگی بیش از ۴ هزار نیروی هلال احمر جهت اعزام به مناطق زلزله زده کشور خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیض اله جعفری مدیر عامل هلال احمر فارس گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نیروی عملیاتی فارس برای اعزام و امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور آمادگی کامل دارند.

وی افزود: با توجه به وسعت و پراکندگی مناطق آسیب دیده از زلزله در حال حاضر استان‌های معین قم، اصفهان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، لرستان، همدان و خوزستان امکانات و تیم‌های امدادی مورد نیاز را بنا به اعلام سازمان امداد و نجات به مناطق درگیر اعزام کرده اند.

جعفری ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان فارس نیز آمادگی خود را به سازمان امداد و نجات مبنی بر اعزام نیرو‌های عملیاتی و منابع لجستیکی به مناطق درگیر حادثه اعلام کرده است.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر فارس آمادگی دارد تیم‌های جستجو و نجات شامل تیم‌های واکنش سریع، تیم آنست، تیم‌های امداد و نجات شهری و آوار برداری، اسکان و تغذیه اضطراری، حمایت روانی، بازپیوند خانواده و همچنین تیم‌های درمان اضطراری را به مناطق حادثه دیده اعزام کند.

جعفری با اشاره به اقدامات اضطراری این جمعیت پس از زمین لرزه دیشب، گفت: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان فارس متشکل از نیرو‌های عملیاتی زبده با درجات نجاتگری و ایثار به محض وقوع زمین لرزه شب گذشته در مرکز EOC معاونت امداد و نجات جمعیت استان، تشکیل جلسه داد و در این جلسه تدابیر امدادی لازم اتخاذ شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ نیروی عملیاتی از شهرستان‌های مختلف فارس در قالب ۹۰۰ تیم در رسته‌های ۱۳ گانه عملیاتی هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برند و در صورت اعلام سازمان امداد و نجات، بر اساس اولویت شهرستان‌های نزدیک به منطقه حادثه دیده غرب کشور، اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از همه برای یاری آسیب دیدگان و سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت به هر نحو موثر، اظهار داشت: در پی اعلام سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، استان فارس به نیرو‌های حوزه داوطلبان اعلام آماده باش نموده است.

جعفری گفت: آماده سازی صندوق‌های جمع آوری کمک‌های نقدی برای جمع آوری احتمالی کمک‌های مردمی در صورت نیاز و ابلاغ از سوی ستاد مرکزی جمعیت و همچنین تعبیه محل‌های مناسب برای جمع آوری، نگهداری و بسته بندی کمک‌های غیرنقدی، از دیگر اقدامات جمعیت فارس در این راستا بوده است.

مدیر عامل هلال احمر فارس تصریح کرد: با داوطلبان متخصص جمعیت هلال احمر فارس در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، روانپزشکی، روانشناسی و سایر رشته‌های مرتبط نیز تماس گرفته خواهد شد و فهرستی از داوطلبان این استان که آماده خدمت به زلزله زدگان می‌باشند به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/ر

آمادگی جمعیت هلال احمر استان فارس به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.