معاینه رایگان بیماران کلیوی در فارس

معاینه بیماران کلیوی در فارس به صورت رایگان انجام می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نادر معینی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران کلیوی و کبدی نیازمندِ پیوند، چنانچه قبل از وخیم شدن بیماری به پزشک مراجعه می‌کردند، نیاز‌مند پیوند کبد و کلیه نبودند، گفت: هر نفر حداقل در سال باید یکبار معاینه شود تا از سلامتی خود مطمئن یا در صورت در خطر بودن از وخیم شدن بیماری جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: این معاینه‌ها در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان فارس به صورت رایگان انجام می‌شود.

نادر معینی تصریح کرد: هزینه ایجاد یک تخت برای بیمار دیالیزی ۱۰۰ میلیون تومان است و این هزینه با احتساب ساختمان بیمارستان نیز به ۲۵۰ میلیون می‌رسد که از این رو باید تلاش شود از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری کرد تا نیازمند درمان نباشیم.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس با اشاره به اینکه شیراز قطب پیوند کلیه در دنیا است، افزود: در ۵ سال اخیر بیشترین تعداد پیوند کلیه و کبد در شیراز انجام شده است.

وی بیان کرد: تنها در ماه گذشته ۲ هزار و ۴۴ بیمار دیالیزی از خدمات بیمارستان‌های شیراز و این انجمن بهره‌مند شده است.

معینی اضافه کرد: هر فرد مرگ مغزی در صورتی که اعضای بدنش سالم باشد می‌تواند جان ۹ نفر را نجات دهد و علاوه بر دو ریه و قلب، امکان اهدای دو کلیه، کبد، دو قرنیه و نسوج مختلف وی وجود دارد؛ و‌ی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند همه روزه با مراجعه به انجمن حمایت از بیماران کلیوی کارت اهدای عضو دریافت کنند تا چنانچه پس از فوت، امکان اهدای اعضا وجود داشته باشد این کار خیرخواهانه انجام شود.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس با اشاره به اینکه این انجمن نیازمند همراهی خیران برای تأمین خوابگاه مورد نیاز بیماران دیالیزی شهرستان‌ها است، گفت: هم اکنون تنها یک خوابگاه برای این بیماران دردسترس است که پاسخگوی نیاز‌های این بخش نیست.

انتهای پیام/ن

مداوای رایگان بیماران کلیوی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار