علت 65 درصد جرایم سایبری در استان کرمان ناآگاهی است

جانشین رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: حدود 65 درصد از جرایم سایبری ناشی از عدم آگاهی افراد است.

علت 65 درصد جرایم سایبری در استان کرمان ناآگاهی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ سرهنگ «محمدرضا رضایی» جانشین رییس پلیس فتا استان کرمان  در حاشیه نشست خانواده «شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها پیرامون فضای مجازی» گفت: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارهای هوشمند و اینترنت به زندگی مردم، زندگی افراد را تحت‌تأثیر قرار داده اما متأسفانه هنوز فرهنگ استفاده از این تکنولوژی یا اینترنت وجود ندارد و مردم در خصوص آسیب‌ها و چالش‌های آن اطلاعات کمی دارند.

وی با بیان این‌که جرایم روز به روز در فضای سایبری رو به افزایش می‌باشد، افزود: با بررسی که در پرونده‌های جرایم سایبری در استان انجام دادیم حدود 65 درصد از جرایم سایبری ناشی از عدم آگاهی افراد است یعنی اگر آگاهی و اطلاع‌رسانی در خصوص تهدیدات سایبری به موقع انجام شود جرائم این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

رضایی با بیان این‌که تمرکز خود را در سال جاری بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در خصوص تهدیدات و چالش‌های فضای سایبری گذاشته‌ایم، یادآور شد: از ابتدای امسال در استان کرمان نزدیک به 900 جلسه آموزشی، مصاحبه و درج هشدار در خصوص فضای سایبری در رسانه‌ها داشته‌ایم.

جانشین رئیس پلیس فتا استان کرمان با تشریح ابعاد جنگ نرم، خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ماهواره از جمله مهم‌ترین این موضوعات هستند.

رضایی یادآور شد: دشمن از طریق بازی‌های رایانه‌ای و از ضمیر ناخودآگاه فرزندان ما هر چیزی که بخواهد به آن‌ها منتقل می‌کند، از این‌رو لازم است در خصوص تهدیدات و چالش‌های این بازی‌ها اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/س

 

ناآگاهی علت 65 درصد جرایم سایبری در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار