شهرک گلخانه ای؛

بهره برداری ۶هکتار از شهرک گلخانه‌ای کوهدشت تا پایان امسال

استاندار لرستان شهرک گلخانه‌ای کوهدشت را از طرح‌های واگذار شده دولت به جهاد دانشگاهی دانست و گفت: تلاش بر این است که ۶ هکتار از این شهرک تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان افزود: احداث شهرک گلخانه‌ای علاوه بر افزایش تولید محصولات موجب انتقال فناوری و آموزش در این زمینه می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح چهار خطه کردن جاده خرم آباد به کوهدشت از سال‌ها قبل آغاز شده است البته پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و باید سرعت کار بیشتر شود.

استاندار لرستان افزود: طبق قراری که با اداره کل راه و شهرسازی لرستان داشته ایم حدود پنج کیلومتر از این جاده تا پایان امسال زیر ترافیک می‌رود و قرارداد بقیه طول مسیر نیز منعقد می‌شود.

وی درخصوص احداث کشتارگاه بزرگ کوهدشت با ظرفیت ۵۰ راس دام سنگین و ۵۰۰ راس دام سبک گفت: با کمک و حمایت در احداث این کشتارگاه می‌توان بخش قابل توجهی از کشتارلرستان را در این کشتارگاه انجام داد.

خادمی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شمال شهر کوهدشت ۲۵ درصد و شبکه‌های داخلی فاضلاب این شهر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان کوهدشت یک چهارم گندم لرستان را تولید می‌کند، اظهار کرد: سیلوی ذخیره گندم این شهرستان با ظرفیت ۵۰ هزار تن دارای قابلیت ارتقا تا ۱۵۰ هزار تن است.

استاندار لرستان باغات انار شهرستان کوهدشت را از استعداد‌های خوب این شهرستان دانست و گفت: خوشبختانه یک کارخانه فرآوری در نزدیکی این باغات ایجاد شده که نیازمند توسعه است و باید بتواند بخش‌های سردخانه‌ای خود را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه باید با کشاورزان وارد فعالیت‌های پیش خرید شود، افزود: به دنبال این هستیم که ارزش افزوده محصولات انار وارد خود شهرستان کوهدشت و منطقه شود.

وی درخصوص تغییر روش کشت گوجه از بذرکاری به نشا کاری در شهرستان کوهدشت گفت: بخشی از این کار را باید مردم و سرمایه گذاران انجام دهند و دولت در این موضوع باید نقش حامی را ایفا کند.

خادمی درخصوص لزوم احداث سد معشوره اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات احداث این سد رفع شده و امسال اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

۶ هکتار از شهرک گلخانه‌ای کوهدشت تا پایان امسال بهره برداری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.