مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد؛

تهیه کتابچه راهنمای ساکنین بافت تاریخی در یزد

مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد گفت: کتابچه راهنمای مردمی با هدف اطلاع رسانی به مردم به ویژه ساکنین بافت تاریخی در دست تهیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد، با اشاره به ضرورت ارتقای سطح آموزش مردمی به ویژه ساکنین بافت تاریخی از نحوه نگهداری بافت گفت: کتابچه راهنمای مردمی به منظور اطلاع رسانی به ساکنین بافت تاریخی در یزد منتشر می‌شود.  

مجتبی فرهمند افزود:  این‌که کتابچه راهنمای مردمی با هدف اطلاع رسانی به مردم به ویژه ساکنین بافت تاریخی در دست تهیه است، اظهار کرد: این کتابچه در ابتدا با تهیه محتوا شروع شده است.

وی اشاره کرد : محتوای این کتابچه بر اساس بررسی مشکلات مردم، مصاحبه و تحقیقات میدانی کارشناسان و مراقبان میراث فرهنگی در حوزه تخلفاتی که محدوده بافت تاریخی صورت می‌گرفت، انجام شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی استان یزد، با بیان این‌که محتوای کتابچه به صورت سوالات و براساس مجموعه ابهامات ساکنین بافت تاریخی تنظیم شده است، گفت: پاسخ این سوالات به صورت کارشناسی، در عین سادگی و قابل فهم برای عموم نوشته شده است.

فرهمند با اشاره به این‌که اکنون کتابچه راهنمای مردمی در دفتر فنی پایگاه میراث فرهنگی در حال مصور شدن است، گفت: در این کتابچه نمونه‌هایی از تخلف و همچنین نمونه‌هایی از اقدامات خوب مردم به صورت کامل مستند سازی شده و در شرایطی که جامعیت معرفی توضیحات را داشته باشد در دست تدوین است.

وی گفت: بخش اول که برای ساکنین بافت تاریخی به خصوص افرادی که در بناهای خشتی و تاریخی زندگی می‌کنند در نظر گرفته شده، شامل بخش‌های حفاظتی، معرفی و نحوه پاسخ دهی به سوالات و انتظاراتی که از میراث فرهنگی یا شهرداری دارند است.

 فرهمند با اشاره به  این‌که بخش دوم کتابچه مربوط به مکان‌های تجاری است،  گفت : در این قسمت بورشور اطلاع رسانی قوانینی که کسبه ملزم به رعایت آن هستند و موارد لازم جهت حفظ بناهای تاریخی به صورت گرافیکی و ساده در دست تهیه است.  
 
انتهای پیام/ص
 

کتابچه ی راهنمای مردمی در یزد تهیه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار