بهره‌برداری از مرکز سوادآموزی دیشموک

دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی شهر دیشموک با حضور مسئولان استانی و سوادآموزان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان در آئین بهره برداری از این طرح آموزشی گفت: این مرکز با هدف آموزش‌های کاربردی، مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی، اطلاع‌رسانی و آگاهسازی در کنار آموزش سواد پایه راه‌اندازی شد.

وی افزود: این مراکز با استفاده از ظرفیت مدارس و واحد‌های آموزشی دولتی و نیز از طریق مشارکت با سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، بهداشت ودرمان، تعاون، کارو رفاه اجتماعی در بخش غیردولتی فعالیت می‌کنند.

سرپرست آموزش و پرورش دیشموک هم گفت: ۲ مرکز یادگیری محلی با مشارکت بیش از ۱۰۰ سوادآموز، مهارت‌های زندگی اجتماعی را آموزش میدهند.

نوروزی‌نیا بیان کرد: در کلاس‌های این مرکز سوادآموزی، دوره‌های سوادآموزی انتقال و تحکیم در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حضور دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه ۶ مرکز یادگیری محلی شامل ۲ مرکز دولتی در دهدشت و سی‌سخت و ۴ مرکز غیر دولتی در دیشموک، بویراحمد و دنا در استان وجود دارد افزود: مربیان این مراکز از طریق معلمان، مشاوران واجد شرایط و یا از طریق ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و موسسات عمومی غیردولتی مانند بسیج سازندگی، روحانیان کانون‌های فرهنگی مساجد تامین می‌شوند.

سیدحمدالله خواهش‌نیک اضافه کرد: این مراکز در ۳ بخش دولتی، مشارکتی و غیردولتی برای سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی انتقال و تحکیم، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/ش

افتتاح مرکز سوادآموزی دیشموک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.