وزیر امور خارجه سودان: با ایران دشمنی نداریم/ برای همبستگی با عربستان روابط خود را با تهران قطع کردیم

«ابراهیم غندور» با اعلام اینکه قطع رابطه سودان با ایران برای اعلام همبستگی خرطوم با ریاض بوده است تأکید کرد این کشور با ایران دشمنی ندارد.

وزیر امور خارجه سودان: با ایران دشمنی نداریم/ برای همبستگی با عربستان روابط خود را با تهران قطع کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ابراهیم غندور»، وزیر امور خارجه سودان با اعلام اینکه قطع رابطه کشورش با ایران برای اعلام همبستگی خرطوم با ریاض بوده است تأکید کرد این کشور با ایران دشمنی ندارد.

وی درباره اختلاف سودان با مصر بر سر منطقه حلایب نیز گفت مصر همچنانکه جزایر تیرانا و صنافیر را به عربستان داد حلایب را نیز به سودان بازگرداند.

ابراهیم غندور در مصاحبه با این شبکه گفت: دشمنی با ایران نداریم و قصد نداریم در ائتلافی علیه این کشور شرکت کنیم.

غندور افزود: موضع مصر درباره احداث سد النهضه با منافع سودان تناقض دارد. مصر در طول سال های گذشته سهم سودان از آب رودخانه نیل را دریافت می کرد. زمان آن فرا رسیده است که سودان سهم خود را به طور کامل دریافت کند. به ارائه طرح هایی به دوستان مصری برای اجرای طرح های مشترک کشاورزی بر اساس منافع متقابل ادامه خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: سودان از منطقه حلایب چشم پوشی نخواهد کرد. ما از مصر خواستیم تا با یک حکم حاکمیتی این منطقه را به سودان بازگرداند همانطور که دو جزیره تیران و صنافیر را به عربستان واگذار کرد. یا اینکه قاهره باید داوری بین المللی را در این باره بپذیرد، همانطور که مصر توانست با این داوری طابا را پس بگیرد. متأسفانه مصری ها هر دو پیشنهاد را رد می کنند.

وزیر امور خارجه سودان گفت: سودان و ایران در گذشته روابط قوی داشتند. ما برای همبستگی با عربستان روابط خود را با تهران قطع کردیم. اختلاف با ایران به معنای مشارکت در ائتلاف نظامی علیه این کشور نیست. در بسیاری از موارد موضع یکسانی با ایران درباره مسایل بین المللی داریم.

انتهای پیام/

 

اظهارات وزیر امور خارجه سودان درباره قطع روابط با ایران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
جان مادرت بیا دشمنی بکن ما ناراحت میشیم
آخه تو دیگه چرا نادان؟؟؟؟
آخرین اخبار