مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه گازمنوکسید کربن بی رنگ و بی بو است، گفت: وجود این گاز می‌تواند در محیط بین یک ساعت تا نهایت هشت ساعت منجر به مسومیت و مرگ افراد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اَرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه  گفت: هر نوع وسیله احتراقی از جمله آب گرم‌کن و بخاری در صورت عدم اکسیژن‌رسانی مناسب و یا عدم خروج گازهای احتراقی می‌تواند به منبع تولید گاز منوکسیدکربن تبدیل شود.

کمالی گفت:گاز منوکسیدکربن 100 تا 200 برابر اکسیژن تمایل بیشتری برای اتصال با هموگلوبین دارد و بر همین اساس وجود آن در محیط موجب می شود اکسیژن نتواند به هموگلوبین متصل شود و در این شرایط فرد دچار مشکل تنفسی می‌شود.

وی افزود: بسته به سن فرد، وضعیت جسمانی، بیماری زمینه‌ای، فاصله از منبع احتراق و میزان استنشاق گاز، بین یک ساعت تا هشت ساعت امکان مسمومیت شدید فرد و مرگ با گاز منوکسید کربن وجود دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه سردرد، ضعف و بیحالی را از جمله علائم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن بیان کرد و افزود: متاسفانه این علائم در بسیاری موارد با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه گرفته می‌شود و افراد توجهی به آن ندارند.

انتهای پیام/ز

خطر مرگ با مونواکسید در فصل سرما

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
باید بررسی ورسیدگی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
انشالله هیچ حادثه ای پیش نیاد . خدایا خودت کمک کن