بیش از 150 مورد وقف جدید در خوزستان ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: ۱۶۱ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در همایش یاوران وقف که امروز در اهواز برگزار شد، با اشاره به پیروزی اسلام در برابر حکومت داعش بیان داشت: نعمتی است که در زیر سایه امام زمان(عج)، جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت‌فقیه از سوی خدا به ما عنایت شد.

وی با اشاره به قرارداشتن در هفته وقف تصریح کرد: اگر مردم نسبت به جایگاه واقعی این امر خیر واقف باشند، چالش‌ها و مشکلات بسیاری را در جامعه می‌توانند از میان بردارند.

طباطبایی اذعان داشت: از آنجا که وقف سنت اهل‌بیت(ع) و پیامبران و یکی از انواع انفاق است، مردم به پیروی از بزرگان دین این عمل را انجام می‌دهند به طوری که از سال گذشته تاکنون ۱۶۱ مورد وقف جدید از سوی مردم خوزستان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین شوشتری‌نسب، نویسنده کتاب «اسرار انفاق» با اشاره به آیه ۲۶۱ سوره بقره «مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ مَثَل (صدقات‏) كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى كنند همانند دانه‏ اى است كه هفت خوشه بروياند كه در هر خوشه‏ اى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر كس كه بخواهد (آن را) چند برابر مى ‏كند، و خداوند گشايشگر داناست‏.»، اظهار کرد: هرکس که در راه خدا انفاق کند، از نظر معنوی توسعه پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: صدقه از شخص دفع بلا و فرد واقف از نظر مادی و معنوی رشد می‌کند. ما باید به جایی برسیم که بدانیم فقیر محتاج ما نیست، بلکه ما محتاج فقیر هستیم. امام صادق(ع) وقتی صدقه می‌داد دست خود را می‌بوسید و می‌گفت دست من متبرک به دست خدا شد و سند آن را سوره توبه معرفی می‌کرد؛ «إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ؛ صدقات تنها به تهيدستان و بينوايان و متصديان [گردآورى و پخش] آن و كسانى كه دلشان به دست آورده مى ‏شود و در [راه آزادى] بردگان و وامداران و در راه خدا و به در راه مانده اختصاص دارد [اين] به عنوان فريضه از جانب خداست و خدا داناى حكيم است.»

شوشتری نسب بیان کرد: پروردگار متعال درباره کسانی که منکر قیامت هستند می‌فرماید؛ وَلَا يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ؛و به خوراك‏ دادن بينوا ترغيب نمى ‏كند»کمک نکردن به فقرا را عیب تلقی می‌کند.» و آن را عیب معرفی می‌کند.

انتهای پیام/گ

ثبت 161 وقف جدید در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار