نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مدیریت هوشمندانه ایران طراحی آمریکا در منطقه را با شکست روبه‌رو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی امشب درهمایش بزرگ طلاب بسیجی، روحانیون و ائمه جماعات که در سالن همایش های مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: ده سال پیش نمی توانستیم اتفاقاتی که در غرب آسیا افتاده است را پیش بینی کنیم و چشم اندازی از آن چه که امروز شاهد آن هستی در اختیار نداشتیم.

وی افزود: آمریکایی ها برای تسلط در منطقه استراتژیک و سازوکارهای مختلفی را طراحی و به مرحله اجرا در آوردند، ابتدا جنگ مستقیم را در دستور کار قرار دادند تا زمینه خاورمیانه بزرگ را محقق کنند.

سعیدی بیان کرد: جنگ اول و دوم عراق و  جنگ افغانستان از جمله جنگ هایی بود که آمریکا به صورت مستقیم حمله کرد اما بهره ای از این حرکت علنی جنگ مستقیم نبرد، در سال 2008 از جنگ مستقیم به جنگ نیابتی منتقل شدند ، این جنگ حرکت زنجیره ای برای رسیدن به خاورمیانه بزرگ بود که از لبنان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا طرح جنگ نیابتی را از حزب الله آغاز کرد و اسرائیل به نیابت از آمریکا وارد جنگ با حزب الله شد، گفت: اسرائیل  33 روز حملات بسیار سنگینی علیه حزب الله انجام داد ، اگر حزب الله شکست می خورد حرکت بعدی سوریه و عراق و سپس ایران بود اما استقامت و پایداری حزب الله بزرگ ترین نقشه آمریکا را خنثی کرد.

وی افزود: جنگ نیابتی بعدی که آمریکا آغاز کرد جنگ غزه بود که در دو نوبت انجام شد، سپس حمله به سوریه را در دستور کار قرار دادند که عربستان و ترکیه و قطر به نیابت از آمریکا به سوریه حمله کردند.

سعیدی بیان کرد: آمریکا در جنگ های نیابتی ارتش عراق و سوریه و یمن و لیبی را از یکدیگر متلاشی کرد و هزینه های سنگینی را متحل کرد و مسلمانان بیگناهی کشته و آواره شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به لزوم وحدت مسلمانان بایکدیگر گفت: سازماندهی جریان های وهابی، تکفیری و جریان تفکر افراطی توسط آمریکا انجام شد و به این وسیله تلاش کرد ملت های مسلمان را به جان یکدیگر بیندازد.

وی افزود: امروز در سوریه بسیج شکل گرفته و نیروهای اهل سنت نیز عضو بسیج هستند، آمریکا تشیع افراطی را پشتیبانی می کند و همچنین با تحریک عربستان علیه ملت ایران اهداف شوم خود را دنبال می کند.

سعیدی با بیان اینکه شناخت نقشه دشمن یکی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب آن را به خوبی انجام دادند، بیان کرد:آنچه که امروز از وضعیت منطقه و خاورمیانه مشاهده می کنیم در گذشته حتی قابل تصور نبود، نقش مقام معظم رهبری در تحولات منطقه بسیار قابل توجه است که شاید نتوان امروز به آن پی برد.

انتهای پیام/س

شکل گیری جریان های افراطی توسط آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.