تجلیل از واقفان نمونه استان

در همایشی به مناسبت هفته وقف از واقفان نمونه کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم که در سالن همایشهای صداو سیمای مرکز استان برگزارشد، شمار موقوفات استان را 23 مورد عنوان کرد و گفت: موقوفه 6 هکتاری مرحوم طاهری با 6 هکتار مساحت، شامل 22باب رقبه مهمترین موقفه استانی و از موقوفات مهم کشور است.


حجت الاسلام جنتی پور هدایت سرمایه گذاری موقوفان به سمت فقرزدایی،تامین نیازمندیهای آموزشی، محرومیت زدایی و اشتغال را از برنامه های این اداره کل خواند و افزود: در نتیجه فعالیتهای ترویجی روز گذشته خیری در کهگیلویه 2 هزار مترمربع زمین برای ساخت پارک علم و فناوری وقف کرد.


مدیر کل صداوسیمای استان هم دایره وقف را گسترده و ظرفیت های جامعه برای مشارکت در این سنت حسنه را فراوان خواند و گفت: باید با کار فرهنگی و ترویج دستاوردهای وقف نگاه جامعه را به این سنت حسنه تغیر داد تا این ظرفیت دینی از حالت صرفا سنتی خارج شده و به ابزاری برای مشارکت در توسعه تبدیل شود .


افشارنیا اضافه کرد: وقف را نباید صرفا به اهدای زمین و ساخت مکانهای مقدس محدود کرد بلکه حوزه های فرهنگی نیز جای کار دارد که رسانه ها و فعالان فرهنگی باید به این عرصه ورود کنند تا جامعه از دستاوردهای متنوع اقتصادی،فرهنگی و مذهبی وقف بهره مند شود.


معاون سیاسی امنیتی استاندار هم اوقاف را حرکتی به سمت فقر زدایی و مشارکت در توسعه جامعه خواند و خواستار مشارکت بیشتر توانمندان (به لحاظ مالی) جامعه و توقف فقر شد.

انتهای پیام/د

تجلیل از واقفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار