در همایشی به مناسبت هفته وقف از واقفان نمونه کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم که در سالن همایشهای صداو سیمای مرکز استان برگزارشد، شمار موقوفات استان را 23 مورد عنوان کرد و گفت: موقوفه 6 هکتاری مرحوم طاهری با 6 هکتار مساحت، شامل 22باب رقبه مهمترین موقفه استانی و از موقوفات مهم کشور است.


حجت الاسلام جنتی پور هدایت سرمایه گذاری موقوفان به سمت فقرزدایی،تامین نیازمندیهای آموزشی، محرومیت زدایی و اشتغال را از برنامه های این اداره کل خواند و افزود: در نتیجه فعالیتهای ترویجی روز گذشته خیری در کهگیلویه 2 هزار مترمربع زمین برای ساخت پارک علم و فناوری وقف کرد.


مدیر کل صداوسیمای استان هم دایره وقف را گسترده و ظرفیت های جامعه برای مشارکت در این سنت حسنه را فراوان خواند و گفت: باید با کار فرهنگی و ترویج دستاوردهای وقف نگاه جامعه را به این سنت حسنه تغیر داد تا این ظرفیت دینی از حالت صرفا سنتی خارج شده و به ابزاری برای مشارکت در توسعه تبدیل شود .


افشارنیا اضافه کرد: وقف را نباید صرفا به اهدای زمین و ساخت مکانهای مقدس محدود کرد بلکه حوزه های فرهنگی نیز جای کار دارد که رسانه ها و فعالان فرهنگی باید به این عرصه ورود کنند تا جامعه از دستاوردهای متنوع اقتصادی،فرهنگی و مذهبی وقف بهره مند شود.


معاون سیاسی امنیتی استاندار هم اوقاف را حرکتی به سمت فقر زدایی و مشارکت در توسعه جامعه خواند و خواستار مشارکت بیشتر توانمندان (به لحاظ مالی) جامعه و توقف فقر شد.

انتهای پیام/د

تجلیل از واقفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.