امام‌جمعه تربت‌جام :

سودمند ترین معامله شهید با خداوند است

امام‌جمعه تربت‌جام گفت : شهادت سودمندترین معامله شهید با خداوند متعال است که خود ذات باری‌تعالی خریدار جان شهید است.

سودمند ترین معامله شهید با خداوند استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حجت‌الاسلام جواد طاهری امام‌جمعه تربت‌جام در یادواره شهدای روستای یاقوتین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی گفت : باید در وصایا وزندگی شخصی شهدا والامقام تجسس و مطالعه کنیم تا بفهمیم برای رسیدن به این درجه و مقام والا چه مسیری سپری‌شده است.


وی گفت : شهدا بر ما حق‌دارند چون شهید جان خودش رو داده تا ما زنده باشیم ، اگر مرگ ما به شهادت ختم نمی‌شود حداقل فلش زندگی‌مان به سمت ارزش‌های خدایی- اسلامی ازجمله شهید و شهادت باشد.


امام‌جمعه تربت‌جام افزود : ما برای رسیدن به یک هدف مقدس باید روش‌هایمان هم مقدس باشد، ما نمی‌توانیم روش‌های باطل را دررسیدن به هدف متعالی انتخاب کنیم.


حجت‌الاسلام طاهری بابیان خاطره‌ای از شهید عباس بابایی گفت : یکی از خصیصه‌های بزرگ شهدا روحیه خدمتگزاری، تواضع در کمال خلوص و بی‌نام‌ ونشان بودن است.


وی با اشاره به خاطره گویی از شهید محسن حججی و عدم دل‌بستگی این مدافع حرم به معیارهای مادی افزود : وقتی معیار زندگی زوجین مسائل مادی است جوانی مانند شهید ححجی با التماس بر پای پدر و مادر بوسه می‌زند تا اجازه حضور در جبهه‌های مقاومت اسلامی را پیدا کند و خانمی برمی‌گزیند که مهریه‌اش 124 هزار صلوات بر محمد وال محمد است.


وی ادامه داد: خداوند متعال به‌پاس انتخاب این مسیر درست و سختی‌های متحمل شده این جوان رشید به او عزت ملی و جهانی عطا کرد که شهدای مظلوم مدافع حرم را از غربت و گمنامی بیرون می‌آورد.


امام‌جمعه تربت‌جام افزود : ازآنجا که شهدا معیارهای مادی را کنار انداختند و باخدا عشق‌بازی کردند و به آن درجه رسیدند، ما هم باید در سطح پایین‌تر در مسیر شهدا حرکت تا خدا هم به ما نظر داشته باشد.


طاهری با تبریک هفته وحدت و این‌که شهدا محور وحدت در جامعه‌اند گفت : باید با تأسی از معیارها و خصیصه‌های والای شهدا ضمن حفظ وحدت، بر گسترش همدلی و انسجام جامعه بکوشیم و از کشیدن اختلاف و اهانت به شیعه و اهل سنت بپرهیزیم.


انتهای پیام//ز.ج


برگزاری یادواره شهدا در یاقوتین تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.