توقیف کامیون حامل شتر غیر مجاز در خوسف

کامیون حامل 16نفر شتر غیرمجاز در شهرستان خوسف توقیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ محمودی ، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف گفت: کامیون حامل 16 نفر شتر که در ورودی این شهرستان در حال تردد بود به دلیل نداشتن مجوز حمل و سابقه بهداشتی مشخص توقیف شد.


وی افزود: محموله توقیفی پس از پلاک کوبی و معاینه بالینی با هدف سلامت دام ها و سیر مراحل اداری به مراجع قضایی ارجاع داده شد و پرونده در حال پیگیری است.


محمودی گفت: افراد برای پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری از جابجایی دام بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به أخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای اقدام کنند.


سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف افزود: با توجه به اینکه بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های اختصاصی دام می تواند هم به انسان و هم به اقتصاد شهرستان ، استان و حتی کشور خسارات جبران ناپذیر وارد کند، از این رو یکی از راههای کنترل و پیشگیری از این بیماریهای نوپدید تشدید و نظارت بیشتر بر تردد و جابجایی محموله های وارده و صادره است.


وی از دامداران خواست: با توجه به شروع فصل سرما از ورود و خروج دام بدون هماهنگی با دامپزشکی و اخذ سابقه بهداشتی دام به واحد دامداری خود خودداری کنند.
انتهای پیام/ک

کامیون حامل  شتر غیرمجاز در  خوسف توقیف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار