فرماندار گناوه:

استحکام و مقاومت استاندارد در ساخت و سازها مورد توجه باشد

فرماندار شهرستان گناوه گفت: استحکام و مقاومت استاندارد در ساخت و سازها مورد توجه باشد تا خطرات زلزله کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید علی پاک نژاد صبح چهارشنبه در مراسم مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان شهید خزایی گناوه اظهار داشت: هر ساله در سطح کشور شاهد بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل هستیم و به همین دلیل باید آموزش‌های لازم دیده شود تا در مقابل این اتفاقات آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی افزود: دو هدف از برگزاری چنین مانورهایی وجود دارد اول اینکه آموزش لازم دیده شود و همچنین تجربه کافی به دست آید برای مواقعی که دچار بحران می‌شویم بتوانیم به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم و کارهایی انجام دهیم که در این مانورها آنها را آموزش می‌بینیم.

فرماندار شهرستان گناوه تصریح کرد: هدف دوم از اجرای مانور زلزله ایمنی است و از زلزله بم و کرمانشاه این تجربه به دست آمده است که دلیل اصلی خسارات جانی و مالی مقاوم نبودن ساخت و سازها است.

وی بیان کرد: در این دو منطقه ساختمان‌هایی که از استحکام و مقاومت استاندارد برخوردار بودند زیاد دچار خسارت و زیان جانی نشده‌اند و خسارت به آن ساختمان‌هایی رسیده است که غیر استاندارد و نامطلوب ساخته شده‌اند و باید ایمنی را رعایت و ساختمان ها مقاوم سازی شوند.

پاکنژاد اظهار داشت: برای اولین بار است که مانور به صورت محلی برگزار می‌شود با توجه به اینکه در دبیرستان شهید خزایی برگزار شد ولی با همکاری و مشارکت همشهریان و مردم این محله بود.

فرماندار گناوه گفت: جا دارد از آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، ادارات آب،گاز، برق، راه ترابری حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و آتش نشانی برای برگزاری این مانور تشکر کنم.

انتهای پیام/پ

توجه  به استحکام و مقاومت استاندارد در ساخت و سازها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.