ویژه برنامه‌های بزرگداشت یوم الله ۹ دی اجرا می‌شود

ویژه برنامه‌های بزرگداشت یوم الله ۹ دی و هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی گرجی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در چهارمحال و بختیاری گفت: حضور میلیونی مردم در تظاهرات ۹ دی ۱۳۸۸، حماسه‌ای بی‌نظیر در طول سه دهه تاریخ انقلاب اسلامی خلق کرد که بصیرت بالا و غیرت دینی و انقلابی مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی و هوشیاری آنان در مقابل توطئه‌های دشمنان را به نمایش گذاشت.

وی افزود: ویژه‎برنامه‌های بزرگداشت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت و سالروز حماسه ۹ دی، برای چندمین سال متوالی و همزمان با سراسر کشور، از سوم تا نهم دی ماه ۹۶ در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

گرجی، توجه و تبیین زمینه‌های شکل گیری و لایه‌های عمیق حماسه نهم دی و کالبد شکافی فتنه ۸۸ را رویکرد اصلی برنامه‌های این ستاد عنوان و اضافه کرد: تبیین و ترویج پیام‌ها و ابعاد حماسه ۹ دی و فتنه ۸۸ و تداوم روشنگری برای خشکاندن ریشه فتنه، مهم‌ترین هدف این برنامه هاست.

وی گفت: امسال در مجموع حدود ۳۰۰ همایش و نشست تبیینی و بصیرتی با شعار محوری «فتنه، خط قرمز انقلاب» در استان اجرا خواهد شد.

گرجی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته، علاوه بر گردهمایی بزرگ بصیرتی میثاق با ولایت در سراسر استان، ۹ نشست تبیینی در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود که شامل نشست با محور‌های «فتنه ۸۸ و براندازی نرم» در شهرستان کیار، «نقش و رسالت خواص در لحظه‌های سرنوشت ساز» در شهرستان اردل، «عبرت‌های فتنه ۸۸» در شهرستان‌های بروجن و کوهرنگ، «نقش کلیدی استکبار جهانی و هم پیمانان آنان در فتنه ۸۸» در شهرستان بن، «نقش بصیرت در شکل گیری و پیدایش حماسهی نهم دی ماه» در شهرستان لردگان، «حماسه مردمی نهم دی ماه، اوج تبعیت از ولایت» در شهرستان فارسان، و «فتنه ۸۸، خسارت‌ها و آسیب ها» در شهرستان سامان است.

وی گفت: همچنین «نقش ولی امر مسلمین در مدیریت و مهار فتنه» توسط ائمه جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه ۸ دی ماه در استان تبیین می‌شود.

مسئول ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی‌ماه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فراخوان طراحی برنامه‌های فرهنگی، هنری و بصیرتی، رونمایی از دو عنوان کتاب، اجرای برنامه در مساجد محوری استان، تولید و پخش نماهنگ‌های جذاب و پرمحتوا و همچنین تغذیه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، دعوت از سخنرانان برجسته برای حضور در برنامه‌های تبیینی سراسر استان و طراحی اقلام تبلیغاتی ویژه برای استفاده عموم، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به همین مناسبت است.

گرجی همچنین از برنامه ریزی برای بزرگداشت سالروز شهادت شهدای ترور، شهید مجتبی استکی نماینده مردم شهرکرد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و شهید امامقلی جعفرزاده سامانی فرماندار شهرستان شهرکرد در روز جمعه اول دی ۹۶ در شهرکرد مرکز استان هم خبر داد.

به گفته وی؛ روز شمار هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت در سال جاری به شرح زیر است:

۱) یکشنبه ۳ دی ماه ۹۶: فتنه و براندازی نرم
۲) دوشنبه ۴ دی ماه ۹۶: خواص و لحظه‌های سرنوشتساز
۳) سه شنبه ۵ دی ماه ۹۶: فتنه، تفکر و عبرت
۴) چهارشنبه ۶ دی ماه ۹۶ [مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع)]: نقش استکبار جهانی و همپیمانان آنان در فتنه ۸۸،
۵) پنج شنبه ۷ دی ماه ۹۶: تبعیت از ولایت، ضامن سعادت جامعه
۶) جمعه ۸ دی ماه ۹۶ [مصادف با سالروز وفات جانسوز حضرت فاطمه معصومه (س)]: مدیریت و مهار فتنه
۷) شنبه ۹ دی ۹۶: ولایت، بصیرت و حماسه.

روز ۹ دی ماه به عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است، زیرا در این روز مردم بصیر ایران اسلامی، برای سرکوبی فتنه سال ۸۸ به خیابان‌ها آمدند و با برپایی راهپیمایی، ضمن محکوم کردن اقدام فتنه گران، با رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های امام (ره) و شهیدان، میثاقی دوباره بستند.

گفتنی است: مردم استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پیشگام و پیشتاز ملت ایران، یک روز قبل از آن و در تاریخ ۸ دی ماه سال ۸۸ با برپایی راهپیمایی باشکوهی، اقدام فتنه گران را محکوم و با مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام (ره)، شهدا و انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند.

انتهای پیام/ن

بزرگداشت یوم الله ۹ دی و هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.