دی میستورا با هیئت اعزامی دولت سوریه در ژنو دیدار کرد

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در فضایی مثبت در چارچوب دور هشتم مذاکرات سوریه در ژنو با هیئت اعزامی دولت سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  شبکه تلویزیونی العالم، هیئت اعزامی دولت سوریه روز چهارشنبه به ژنو رسید. استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، دیداری با هیئت سوری در مقر آن هیئت داشت و پس از آن دیداری رسمی در مقر سازمان ملل برگزار شد. دو طرف در این دیدارها، درباره قانون اساسی و جوانب مرتبط با آن گفتگو کردند.  

هیئت مخالفان سوری در دیدارش با دی میستورا، طرحی را در واکنش به پیشنهاد‌های دوازده بندی فرستاده سازمان ملل ارائه کرد، در حالی که چند تن از اعضای هیئت مخالفان بر ضرورت گفتگوی مستقیم با هیئت اعزامی دولت سوریه تاکید کردند.

مهند دلیقان، عضو هیئت مخالفان سوری در ژنو در این باره به العالم گفت: به نظر می‌رسد در این دور از مذاکرات، گفتگوی مستقیمی بین دولت و مخالفان وجود نخواهد داشت، اما امیدواریم طرف‌های مختلف از سوی حامیان خود تشویق به ورود به گفتگو‌های مستقیم شوند، زیرا هیچ راه حلی برای بحران سوریه بدون گفتگو‌های مستقیم وجود ندارد.

ناظران بر این باورند که مذاکرات ژنو، بدون هماهنگی با آستانه و سوچی، نمی‌تواند به راه حل بینجامد.

سامر یوسف، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی در این زمینه گفت: ژنو به خودی خود کافی نیست و برنامه‌ای برای صلح بوجود نخواهد آورد. تا زمانی که تلاش‌ها در آستانه و سوچی به سرانجامی نرسد، هیچ موفقیتی به تنهایی در ژنو به دست نخواهد آمد.

داده‌های به دست آمده از تلاش‌های بین المللی برای تمدید زمان گفتگو‌ها حکایت دارد، در حالی که هیئت اعزامی دولت سوریه بر پایبندی به زمانبندی‌های از پیش تعیین شده، تاکید دارد.

ناظران عقیده دارند با توجه به تجارب به دست آمده از دور‌های پیشین گفتگو‌ها و همچنین اصرار گروه‌های مخالف بر شرط‌هایی که با تحولات سیاسی و میدانی متناسب نیست، دور هشتم مذاکرات ژنو نیز نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

انتهای پیام/

دیدار فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با هیئت سوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار