مناطق قرق گرمه به مدت یک ماه برای چرای دام آزاد شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمه گفت : مناطق قرق شهرستان گرمه به مدت یک ماه برای تامین علوفه دامی آزاد شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن امامی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمه گفت : با درخواست دامداران مبنی بر آزادسازی مناطق قرق و پس از طرح موضوع در کمیته فنی اداره کل منابع طبیعی استان خراسان شمالی این امر محقق شد

وی افزود : شهرستان گرمه دارای 6 منطقه احیا شده دست کاشت 'آتریپلکس ' شامل مراتع اصغر آباد، رباط قره بیل، آرمادلو، چشمه خان، دشت و بیدک است که در مجموع 2 هزار و 800 هکتار مساحت دارد.

امامی  تصریح کرد: با آزادسازی مناطق قرق این شهرستان، دامداران ذیحق طبق قوانین و مقررات مربوطه و رعایت حدود و ثغور، مجاز به بهره‌برداری از مراتع قرق خواهند بود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، علوفه تولیدی در سال جاری به طور میانگین برای هر هکتار 150 کیلوگرم در هکتار برآورد شده که این رقم در سال‌های نرمال از نظر بارندگی تا 250 الی 400 کیلوگرم در هکتار است.

وی علوفه تولیدی در مناطق 6 گانه این شهرستان را 420 هزار کیلوگرم اعلام و ارزش ریالی این علوفه های خشک را 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برشمرد و افزود : این میزان علوفه در طول دوره یک ماهه آزادسازی مناطق قرق، برای سه هزار و 500 راس دام قابل تعلیف است.

وی از بهره برداران روستایی و عشایری خواست : با اهمیت حفاظت از منابع طبیعی واثرات مثبت آن در توانمندسازی جوامع محلی و بهبود عوامل زیست محیطی و موثر بر سلامت اجتماع و در نهایت تاثیرات آن در تحقق اقتصاد مقاومتی رعایت نکات فنی در استفاده از مراتع انجام شود .

انتهای پیام/آ

علوفه سه هزار 500 راس دام در منطقه قرق شهرستان گرمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.