مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

یزدفضای مناسب برای نخاله ساختمانی ندارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: جلوگیری از دفع نخاله‌ها در حاشیه شهر به برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محسن صادقیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در دیدار با شهردار یزدگفت: ساماندهی جاده های استان با عملیات راهداری و همچنین افزایش رضایت مندی در استفاده از خدمات حمل و نقلی از وظایف اصلی این اداره کل در استان است.

صادقیان  با بیان این که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت خود را از تاریخ چهارم مهرماه 95 در استان یزد آغاز کرده است، اظهار کرد: ساماندهی جاده های استان با عملیات راهداری و همچنین افزایش رضایت مندی در استفاده از خدمات حمل و نقلی، از وظایف اصلی این اداره کل در استان است.

 وی تعریف طرح‌های مشترک برای ساماندهی ورودی شهرهای استان از جمله شهر یزد را از اقدامات ضروری و برنامه‌های مورد نیاز برای استان دانست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روزانه بیش از 400 کامیون و تریلر در پایانه بار یزد تجمع می‌کنند، افزود: افزایش امنیت و ایمنی پایانه بار یزد و حاشیه آن و راه‌اندازی آتش نشانی ویژه پایانه بار از جمله ضرورت‌های اجرایی برای استان و شهر یزد است.

معضل نخاله های ساختمانی درحاشیه شهریزد

صادقیان در ادامه با اشاره به تجمع نخاله‌های مختلف در حاشیه ورودی‌های شهر یزد، گفت: عدم وجود فضای مناسب برای نخاله ساختمانی و شهری از جمله دلایل تخلیه نخاله در حاشیه جاده های ورودی یزد است و این در حالی است که بسیاری از نخاله های موجود قابل بازیافت هستند.

وی راه‌ اندازی تیم کارشناسی به منظور نیاز سنجی برای رفع مشکل تجمع نخاله‌های مختلف را یکی از راهکارهای پیشنهادی عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از نقاط داخل شهر به حاشیه جاده‌ها دسترسی دارند، جلوگیری از دفع نخاله‌ها در حاشیه شهر به برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی نیاز دارد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترافیک کمربندی یزد و وجود دسترسی های متعدد به این کمربندی، بیان کرد: ساماندهی کمربندی شهری یزد از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار برنامه های مشترک قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به وجود ظرفیت های مختلف برای همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و شهرداری یزد، خاطرنشان کرد: این اداره با به کار گیری تکنولوژی های نوین در امر نگهداری جاده ها توانسته است، هزینه های اجرایی خود را کاهش و صرفه جویی 30 تا 40 درصدی در عملیات اجرایی داشته باشد که شاید بسیاری از این روش ها برای مسیرهای داخل شهر یزد نیز، قابل استفاده و اجرایی باشد.

صادقیان افزود: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، با بهره مندی از تیم فنی خوب و تخصصی که در اختیار داریم، آماده هرگونه همکاری برای کمک به شهرهای استان خودمان در راستای کاهش هزینه‌ها و انجام طرح های تخصصی و مهندسی هستیم.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار